شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بروز

نشانه‌های خاموش سرطان مثانه که ممکن است نادیده بگیرید

نشانه‌های خاموش سرطان مثانه که ممکن است نادیده بگیرید

سرطان مثانه معمولاً مردان بیشتری را نسبت به خانم‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب در افراد بالای 55 سال بروز می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از د هلثی، سرطان مثانه معمولاً مردان بیشتری را نسبت به خانم‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب در افراد بالای 55 سال بروز می‌کند. 

 

مشاهده خون یا لخته خون در ادرار 

 

خون در ادرار رایج‌ترین نشانه سرطان مثانه است. خون همیشه نباید قرمز روشن به نظر برسد. گاهی اوقات، مانند قهوه‌ای رنگ است. 

 

هنگام ادرار احساس درد یا سوزش می‌کنید

 

مطمئناً، اگر خون در ادرار میکروسکوپی باشد، دیگر قادر به دیدن آن نخواهید بود، به همین دلیل توجه به علائم دیگر مهم است. به عنوان مثال، درد یا احساس سوزش در هنگام ادرار می‌تواند شاخصی از سرطان مثانه باشد.

 

احساس می‌کنید که باید مرتب ادرار کنید، اما وقتی می‌نشینید، خیلی کم بیرون می‌آید

 

ممکن است احساس کنید آجری روی مثانه شما است، اما وقتی سرانجام به دستشویی رسیدید، مقدار کمی بیرون می‌آید. یا شاید چندین بار در نیمه شب برای دستشویی از خواب بلند می‌شوید. ممکن است فقط یک عفونت دستگاه ادراری  باشد، اما اگر شما بیش از 55 سال دارید، این تغییرات در علائم ادراری شما ممکن است نشانه‌هایی از سرطان مثانه باشد.

 

عفونت مجاری ادرار از بین نمی‌رود

 

بیشتر عفونت‌های ادراری سرطان مثانه نیستند، اما در زنان، سرطان مثانه را می‌توان با عفونت ادراری اشتباه دانست. اگر تحت درمان با آنتی‌بیوتیک قرار گرفته‌اید و علائم آن هفته‌ها پس از اتمام درمان ادامه دارد، سرطان مثانه می‌تواند دلیل واقعی باشد. 

 

درد در لگن یا کمر

 

درد لگن یا کمر از علائم پیشرفته‌تر سرطان مثانه است که حتی ممکن است قبلاً به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته باشد. صرف نظر از اینکه گسترش یافته باشد یا نه، درد می‌تواند از ناراحت‌کننده تا غیر‌قابل تحمل باشد. این می‌تواند یک علامت در تعدادی از بیماری‌های شایع باشد، بنابراین، اگر این نوع درد را تجربه می‌کنید، با پزشک صحبت کنید.

 

احساس ضعف یا خستگی

 

احساس کمبود انرژی امری عادی است. با این حال، با پیشرفت سرطان، ممکن است احساس خستگی جدی‌تری داشته باشید. این یک نوع خستگی طبیعی نیست، ممکن است کمبود کامل انرژی را احساس کنید و هر چقدر هم که استراحت کنید، بهبود نمی‌یابد.

 

کاهش اشتها و کاهش ناخواسته وزن

 

اکثر مردم می‌دانند که از دست دادن اشتها یکی از عوارض برجسته شیمی درمانی است، اما آیا می‌دانید سرطان به خودی خود می‌تواند اشتها را کاهش دهد؟ به خصوص در سرطان‌های دستگاه گوارش بسیار شدید است، اما می‌تواند علامت هر نوع سرطان باشد. 

منبع: سایت سلامت