به گزارش برنا؛ حسن جلیلی، مدیر پروژه واکسن کووایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، گفت: قول ما برای تولید 3 تا 4 میلیون دُز واکسن کووایران برکت در خرداد ماه عملیاتی شد.

افزایش ظرفیت تولید واکسن در تیرماه

او با بیان اینکه  در تیر ماه ظرفیت تولید واکسن برکت ارتقا پیدا می کند، افزود: درحال حاضر بیش از یک میلیون دُز واکسن کووایران برکت با پلتفرم ویروس کشته شده تولید کردیم.

مدیر پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: واکسن های تولید شده پس از سپری کردن مراحل قانونی تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

واکسن کووایران هنوز به وزارت بهداشت تحویل داده نشده است

او با بیان اینکه هنوز واکسن های تولید شده تحویل وزارت بهداشت داده نشده است، گفت: برای تحویل واکسن های تولید شده باید مراحل قانونی و اداری آن به تدریج انجام شود.

جلیلی درباره طولانی شدن روند تحویل واکسن برکت به وزارت بهداشت در راستای کند شدن مراحل واکسیناسیون عمومی گفت: این موضوع باعث تأخیر در فرآیند واکسیناسیون عمومی نخواهد شد چرا که واکسن ها تولید شده اما مجوزی برای تحویل صادر نشده است و این فرآیند روند کدگذاری و مقدمات اولیه را کند کرده است و ان شالله در سری های بعد چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

زیرساخت ساخت واکسن کرونا با پلتفرم DNA ایجاد نمی‌شود

مدیر پروژه واکسن کووایران برکت با اشاره به تولید واکسن کرونا از طریق سایر پلتفرم ها تصریح کرد: زیرساختی برای تولید انبوه واکسن از طریق پلتفرم DNA فراهم نخواهیم کرد اما زیرساخت تولید آن در گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وجود دارد.

او در پایان گفت: مطالعات پیش بالینی واکسن پلتفرم DNA به خوبی پیش رفته است و مدارک و مستندات آن تحویل وزارت بهداشت شده است تا در صورت داوری، اخذ نقطه نظرات و صلاح دید درخواست مجوز مطالعه بالینی فاز یک داده خواهد شد.

//انتهای پیام: 4