شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یورو

از تراژدی تلخ اریکسن تا صعود هیجان انگیز؛/ ماجرای صعود دراماتیک ترین تیم یورو ۲۰۲۰ (عکس)

تیم ملی دانمارک به دراماتیک ترین شکل ممکن مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشت.

شروع یورو 2020 برای تیم ملی دانمارک، یک اتفاق بسیار تلخ به همراه داشت؛ اتفاقی که به یک باره همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد و دانمارک را از یک تیم مدعی صعود به تیمی تبدیل کرد که هر دو بازی ابتدایی خود در دور گروهی را با شکست پشت سر می گذارد.

همه چیز به دقایق پایانی نیمه اول دیدار دانمارک و فنلاند برمی گردد؛ جایی که کریستین اریکسن، ستاره دانمارکی ها بعد از دریافت توپ در گوشه سمت چپ زمین به یک باره از هوش رفته و نقش بر زمین شد؛ مرور اتفاقات تلخ آن بازی، تکرار مکرراتی بیش نیست چرا که همه از ریز آن اطلاع داریم. بعد از 90 دقیقه توقف بازی، بازیکنان دو تیم به زمین برگشته و کار را به پایان رساندند.

 

درام دانمارکی ها در یورو 2020 از این لحظه شروع شد؛ جایی که اریکسن به یک باره و بدون هیچ برخورد و خطایی از هوش رفت و نقش بر زمین شد...

-

 

اصرار یوفا به برگزاری بازی در همان شب واکنش بازیکنان دانمارک را به عهده داشت که تحت تاثیر اتفاق تلخی که برای هم تیمی شان رخ داده بود، نتوانستند در از سر گیری دوباره بازی، همان تیمی باشند که بودند؛ آنها با نتیجه یک بر صفر مقابل فنلاند تن به شکست دادند تا تراژدی پشت تراژدی برایشان رقم بخورد. البته خبر خوشحال کننده برای دانمارکی ها حال رو به بهبودی اریکسن بود که بیش از هر بردی مسرت بخش بود.

ر شروع دوباره بازی پس از 90 دقیقه، دانمارکی ها تحت تاثیر اتفاقی که برای اریکسن رخ داده بود نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه کنند و با تک گلی که این گونه وارد دروازه اشمایکل شد، یک بر صفر مغلوب فنلاند شدند!

 

در بازی دوم، تحت تاثیر باخت غیرمنتظره به فنلاند، دانمارکی ها یک شکست دیگر را هم متحمل شدند. آنها در دومین دقیقه از بازی موفق به باز کردن دروازه بلژیک شدند اما در ادامه دو گل دریافت کرده و با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف خود شدند تا با صفر امتیاز از دو بازی به قعر جدول رده بندی گروه دوم یورو 2020 تکیه بزنند.

دانمارکی ها در حالی پای به بازی پایانی مرحله گروهی گذاشتند که تحت تاثیر تراژدی بازی اول، با دو باخت هیچ شباهتی به تیمی که شانس صعود دارد نداشتند؛ البته زمانی که سوت شروع بازی زده شد، می توانستیم به خوبی فوران انگیزه را در تک تک بازیکنان دانمارک ببینیم؛ آنها می دانستند که نمایشی که تا الان از آنها به جای مانده، نشان دهنده خود واقعی شان نبوده و برای اعاده حیثیت هم که شده به دنبال رقم زدن پایانی خوش در یورو 2020 بودند.

در بازی همزمان، بلژیک در شرایطی مقابل فنلاند قرار گرفته بود که با یک تساوی، هر دو تیم بی هیچ دردسری راهی مرحله بعد می شدند؛ این کار دانمارک را سخت تر کرده بود اما وایکینگ ها نیم نگاهی هم به صعود به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم داشتند. هر چند امید آنها بسیار کم بود اما انگیزه شان به قدری بود که در پایان شکست 4 بر یک را به روسیه تحمیل کنند؛ نتیجه خوبی که همراه شد با شکست دو بر صفر فنلاند مقابل بلژیک و صعود دانمارک به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020...

 

 

 

این یک پایان دراماتیک برای دانمارکی ها بود که بازی ها را به تراژدیک ترین شکل ممکن آغاز کرده بودند؛ استرسی که بازیکنان و اعضای کادر فنی دانمارک پس از پایان بازی با روسیه کشیدند به این درام غلظت بیشتری بخشید؛ جایی که مربیان این تیم از طریق موبایل های خود به صورت آنلاین پیگیر نتیجه بازی فنلاند و بلژیک بودند و زمانی که پیروزی دو بر صفر شیاطین سرخ نهایی شد، جشنی صعود با 3 امتیاز شروع شد؛ صعودی که دانمارکی ها آن را به اریکسن تقدیم کردند.