شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه

این علائم روی ناخن نشانه سرطان پوست است

این علائم روی ناخن نشانه سرطان پوست است

وقتی به سرطان پوست فکر می‌کنید، احتمالاً به این فکر می‌کنید که سر تا پا را برای خال بررسی کنید. اما آیا می‌دانید ناخن‌های شما نیز می‌توانند نشانه مهمی از ملانوم را نشان دهند؟

به گزارش بهداشت نیوز، سالن مانیکور، ژان اسکینر، تجربه ابتلا به این علائم پنهانی را داشت. او می‌گوید: من چند هفته پیش مشتری داشتم. او یک نوار عمودی و تاریک مستقیم در ناخن خود داشت. به محض نشستن گفت که به رنگی نیاز دارم که آنقدر تیره باشد که بتواند این نوار را بپوشاند. 

 

سایر سالن‌ها حدس می‌زدند که خط مرموز این زن می‌تواند به دلیل کمبود کلسیم، تاول خون یا علامت ارثی عجیب باشد. با این حال اسکینر بهتر می‌دانست و نگران بود. بلافاصله به مشتری خود گفت که خط تیره احتمالاً یکی از علائم ملانوم است. 

 

ملانومای زیر زبانی (ملانوم ناخن) همانطور که از نام مستعار آن مشخص است، سرطانی پوست است که در زیر ناخن ایجاد می‌شود. این بیماری 0.7 تا 3.5 درصد از افراد مبتلا به ملانوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه ملانومای زیر زبانی نوعی سرطان پوست غیر‌معمول است، اما دانستن علائم قابل ذکر آن مهم است:  یک خط سیاه تیره یا قهوه‌ای روی ناخن دست یا پا وجود دارد.

 

حدس اسکینر درست بود. مشتری بعداً تماس گرفت تا به او بگوید که ملانوم تهاجمی دارد که به غدد لنفاوی او سرایت کرده است.

 

خط سیاه تنها علامت سرطان پوست نیست که می‌تواند در زیر لاک ناخن شما پنهان شود.  سایر نشانه‌های ملانومای ناخن شامل تیرگی پوست اطراف ناخن، خون، چرک و شکاف ناخن است.

منبع: سایت سلامت