شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#هلند

یورو ۲۰۲۰؛

صعود مقتدرانه لاله‌های نارنجی به دور حذفی

صعود مقتدرانه لاله‌های نارنجی به یک هشتم نهایی؛ وداع تلخ پاندف

هلند در شب خداحافظی گوران پاندف از بازی‌های ملی با سه گل از سد مقدونیه گذشت تا با ۹ امتیاز کامل به دور حذفی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا صعود کند.

به گزارش مشرق، تیم‌های هلند و مقدونیه شمالی از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در گروه سوم در ورزشگاه یوهان کرایوف آمستردام به مصاف هم رفتند که در پایان تیم میزبان با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید.

تیم فرانک دی‌بوئر با وجود قطعی شدن صعود در این دیدار با تمام قوا به میدان آمد و موفق شد توسط ممفیس دپای(۲۴) و جورجینیو واینالدوم(۵۱ , ۵۸) به گل برسد و حریف از پیش حذف شده خود را در هم بکوبد. واینالدوم با ۲ گلی که به ثمر رساند در کنار پاتریک شیک و کریستیانو رونالدو با سه گل در صدر جدول گلزنان مسابقات قرار گرفت.

لازم به ذکر است که تیم مقدونیه شمالی موفق شد ۲ گل را به هلند بزند اما هر هر دو گل در موقعیت آفساید زده شد. دیمیتریفسکی، گلر مقدونیه هم مانند ۲ بازی قبلی درخشش قابل توجهی داشت و مانع از سنگین‌تر شدن شکست برای تیم ملی کشورش شد.

با این برد لاله‌های نارنجی ۹ امتیازی شدند تا مانند ایتالیا با ۱۰۰ درصد امتیازات به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. مقدونیه هم در اولین حضور خود سه باخت نصیبش شد و با صفر امتیاز در صعر جدول گروه سوم جای گرفت. گوران پاندف، کاپیتان ۳۷ ساله مقدونیه شمالی هم طبق وعده‌ای که داده بود آخرین بازی ملی خود را انجام داد و با تعویضش در دقیقه ۶۸، در میان تشویق بازیکنان و حاضرین در ورزشگاه از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او بیشترین بازی ملی و بیشترین گل ملی را در تاریخ کشورش در اختیار دارد.

منبع: ایرنا