شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل

سازمان ملل ابراز نگرانی اعلام کرد+جزییات

پاتریشیا اسپینوزا رئیس پیمان آب و هوایی سازمان ملل متحد هشدار داد که رهبران جهان هنوز هم از امضای توافقی برای محدود کردن تاثیرات مخرب گرمای زمین بسیار فاصله دارند.

سازمان ملل ابراز نگرانی اعلام کرد+جزییات

به گزارش منیبان، گاردین نوشت: این اظهارات کمتر از پنج ماه قبل از برگزاری اجلاس آب و هوایی در شهر گلاسکوی اسکاتلند مطرح شده است.

اسپینوزا  وزیر خارجه پیشین مکزیک که اکنون ریاست سیاست آب و هوایی سازمان ملل را برعهده دارد گفت: فرصت ها رو به اتمام شد.

وی در مصاحبه با روزنامه آبزرور افزود: هر چند در نشست گروه ۷ در شهر کورن وال انگلیس که هفته پیش برگزار شد، پیشرفت هایی حاصل شد ولی هنوز پیشرفتی در زمینه احترام به تعهدات قبلی برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای سرمایه گذاری در بخش فناروی های سبز حاصل نشده است.

این مقام سازمان ملل گفت: ما هنوز برای اطمینان کامل به موفقیت در اجلاس آب وهوایی Cop۲۶  فاصله داریم.

اجلاس COP۲۶  اکتبر آینده در شهر گلاسکو برگزار می شود و از اهمیت خاصی در مبارزه با گرمایش زمین برخوردار است به ویژه این که گرمایش زمین باعث آب شدن یخ ها، بالا آمدن سطح دریاها ، نابودی صخره های مرجانی و اختلال در سیستم آب و هوایی در کره زمین شده است.

کشورها در توافق آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ متعهد شدند که اجازه ندهند میزان دمای زمین از ۱.۵ درصد افزایش یابد. اجلاس گلاسکو اولین فرصت برای ارزیابی تاثیر وعده های داده شده در پاریس و اجرای اقدامات جدیدی برای جلوگیری از بروز فاجعه است.

اسپینوزا درباره امکان تحقق تامین مالی ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به کشورها ابراز ناامیدی کرده است.

در اجلاس گروه ۷ کشورها متعهد شدند به این هدف تا قبل از اجلاس COP۲۶  دست یابند اما اختلافاتی درباره تمایل کشورهای ثروتمند برای کمک به تامین این مبلغ وجود دارد.

اسپینوزا گفت هنوز تردیدهایی درباره برگزاری اجلاس ها با حضور همه هیات های شرکت کننده وجود دارد. اگر کووید-۱۹ دوباره اوج بگیرد باید طرح هایی مطابق با آن اتخاذ شود.