شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#بروکسل

به مدت یک سال؛

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کریمه تمدید شد

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کریمه تمدید شد

شورای اروپا امروز با صدور بیانیه ای تحریم‌های بروکسل علیه کریمه را تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، شورای اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در بروکسل تحریم‌ها علیه کریمه و مردم آن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی شورای اتحادیه اروپا، محدودیت های اعمالی اتحادیه اروپا علیه کریمه تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ تمدید شده است.

به گزارش مهر، در جریان تحولات سال ۲۰۱۴ و بروز شورش هایی در اوکراین، ارتش روسیه وارد شبه جزیره کریمه شده و پس از آن با برگزاری یک همه پرسی آزاد مردم کریمه تمایل خود را برای پیوستن دوباره به مسکو اعلام کردند.

همه‌پرسی کریمه و سواستوپول پس از بحران کریمه در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۴ در مورد وضعیت انتقال کریمه به فدراسیون روسیه یا باقی ماندن در اوکراین بود که توسط مجلس کریمه و همچنین دولتمردان محلی سواستوپول برگزار شد.

یک روز پس از برگزاری همه‌پرسی در تاریخ ۱۷ مارس، طی یک بیانیه از سوی مجلس محلی کریمه با آرای مردم این منطقه، کریمه مستقل شده و قرار بر بازالحاق آن به خاک روسیه شد.

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست‌های ساخت محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در تلاش هستند تا از هر روزنه‌ای به منظور ایجاد روسیه هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده کنند.