شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#آموزش و پرورش#آبان 99

آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس همچنان در انتظار تصویب/ دعوت مجدد برای ارائه پیشنهادات


آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس همچنان در انتظار تصویب/ دعوت مجدد برای ارائه پیشنهادات

شورای عالی آموزش و پرورش آبان ۹۹ از کارشناسان برای ارائه نظرات درباره پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی مدارس دعوت کرده بود و هم‌اکنون با گذشت ۷ ماه یک بار دیگر با انتشار پیش‌نویس آن از کارشناسان برای ارائه نظرات دعوت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شورای عالی آموزش و پرورش به منظور بازنگری آیین‌نامه اجرایی مدارس اعلام کرد: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می‌کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود.

بر اساس این گزارش، در راستای سیاست مدرسه‌محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش‌ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده‌ها(ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس، به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

بر این اساس، «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند 8 سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری شده است.

 شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام این فراخوان، از همکاران فرهنگی خواهشمند است پیشنهادها و نظرات خود را درباره این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش(www.sce.ir)، ایمیل(khas.sce@medu.ir) و نمابر(88827206) تا تاریخ 10 تیرماه 1400 به کمیسیون معین این شورا ارسال کنند.

دبیرخانه شورا عالی آموزش و پرورش به نشانی تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان سمیه، ساختمان علاقه مندان، طبقه چهارم، شورای عالی آموزش و پرورش(کد پستی: 1581663315) تلفن: 82284078 – 021، است.

به گزارش تسنیم، آخرین نسخه آیین نامه اجرایی مدارس مصوب سال 79 است و مسئولان آموزش و پرورش سال‌ها قبل از ضرورت تغییر آئین‌نامه اجرایی مدارس سخن گفته و خبر بازنگری آن را اطلاع‌رسانی کرده بودند به عنوان مثال در مصاحبه‌ای که سال 92 با شاهپور محمد‌زاده؛ مدیر وقت مدیر کمیسیون اساسنامه‌های شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان" تغییر آئین‌نامه اجرایی مدارس بعد از 13 سال+جزئیات  "داشتیم او از بازنگری آئین‌نامه اجرایی مدارس خبر داده و گفته بود:‌ در سند تحول بنیادین تعریف جدیدی از مدرسه ارائه شده است که باید بر اساس این تعریف آئین‌نامه اجرایی مدارس را تغییر داد.

همچنین در تاریخ 25 شهریور 98 شورای عالی آموزش‌وپرورش در خبری با عنوان " دعوت از کارشناسان برای اعلام نظر درباره آئین‌نامه اجرایی مدارس با اشاره به اینکه آئین‌نامه اجرایی جدید مدارس با حضور جمعی از مدیران و معلمان مدارس، کارشناسان حوزه ستادی، صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت و نظرخواهی از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، تهیه و تدوین شده است با انتشار آخرین ویراست آئین‌نامه اجرایی مدارس، از صاحب‌نظران خواست تا دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود را تا 10 آبان 99 در این رابطه ارسال کنند.

البته تا به امروز از سرنوشت آئین نامه اجرایی جدید مدارس و تصویب آن در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش خبری در دست نبود تا اینکه یکبار دیگر شورای عالی آموزش و پرورش با انتشار پیش نویس آیین‌نامه اجرایی مدارس، از فرهنگیان و کارشناسان خواست تا نظرات خود را یکبار دیگر در اینباره ارسال کنند.

شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه نکرده است که آیا در فراخوان نخست، پیشنهاداتی برای تدوین نسخه نهایی آیین نامه اجرایی مدارس ارائه شده است یا خیر و آیا این موضوع برای طرح در صحن شورا در اولویت نبوده است.

پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی مدارس را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/