به گزارش برنا، «مالک شریعتی» روز دوشنبه در توضیح نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور مسوولان این حوزه در وزارت نفت بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: پس از اظهارات نمایندگان وزارت نفت، کمیسیون به تقاضای تحقیق و تفحص رای مثبت داد و این تقاضا به هیات رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا پس از تصویب در صحن علنی اعضای هیات تحقیق و تفحص انتخاب شوند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین آلات و مالکیت مربوط به آب و فاضلاب مورد رسیدگی قرار گرفت و این ایرادات در کمیسیون اصلاح شد که طی گزارشی به صحن علنی مجلس ارجاع می شود.

شریعتی در ادامه دریافتی کارکنان عملیاتی صنعت نفت روی سکوهای نفتی و در شرایط کاری سخت را دستور کار بعدی کمیسیون ذکر کرد و گفت: این افراد گلایه داشتند که وزارت نفت به درستی هزینه‌های آنان را محاسبه و تامین نمی‌کند و مقرر شد تعدادی از اعضای کمیسیون این موضوع را به صورت خاص رسیدگی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید در دریافتی کارکنان صنعت نفت تبعیض ایجاد کرد  به طوری که مدیران خوش‌نشین حقوق‌های بالا دریافت کنند و برخی دیگر از کارکنان صنعت با وجود شرایط کاری بسیار سخت حقوق خوبی دریافت نکنند. این موضوع نیز در جلسات آتی کمیسیون رسیدگی می‌شود.