به گزارش برنا، دکتر مهدی علی نژاد در جلسه مجمع عمومی فدراسیون کشتی از حضور در این جمع ابراز رضایت کرد و گفت : این فدراسیون میتواند الگوی مناسبی برای دیگر فدراسیون ها از لحاظ اقدامات صورت گرفته به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری باشد.

وی افزود: در سخت ترین شرایط کرونایی در کشور که همه لیگ ها تعطیل شده بود ورزش کشتی تعطیل نشد و با درایتی که صورت گرفت و حمایتی که انجام شد لیگ کشتی و مسابقات داخلی برگزار شد. ثمره این موضوع را در کسب سهمیه‌های به دست آمده و قهرمانی آسیا دیدیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش از کشتی به عنوان ورزش ملی ایران و میراث آبا و اجدادی مان نام برد و گفت : این موضوع چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از آن بگذریم بنابراین برای حفظ و اعتلا آن می بایست تلاش کنیم.

وی بااشاره به درخشش ملی پوشان کشتی کشورمان در رویدادهای مختلف تصریح کرد : هم اکنون نیز بیشتر مدال‌هایی که در المپیک ها به نام ایران ثبت می شود متعلق به کشتی است.

دکتر علی نژاد در ادامه توضیحاتی را در خصوص افتخارافرینی های ملی پوشان کشورمان ارائه کرد و بااشاره به نتایج کسب شده توسط کشتی گیران بیان کرد : دستاورد کشتی در میادین بین المللی ورزشی با دیگر رشته ها قابل مقایسه نیست به ویژه در بازی های آسیایی نیز این رشته همیشه در بحث مدال گیری رتبه نخست را داشته است .

وی با بیان با ابراز رضایت از عملکرد مسوولان کشتی افزود: وزارت ورزش نگاه ویژه ای به این رشته داشته و دارد و هر هزینه ای که انجام دهیم بازدهی خواهد داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و جرفه ای باتاکید براینکه از این رشته ورزشی حمایت می کنیم ، افزود :با برنامه ریزی های آقای دبیر رئیس فدراسیون خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی به وجود آمده است.

معاون وزیر ورزش وجوانان در ادامه این نکته را متذکر شد: پیش بینی نتایج در المپیک غیر ممکن است، آنچه اهمیت دارد اقدامات و تلاشی است که از سوی وزارت ورزش و فدراسیون برای اماده سازی کشتی گیران صورت گرفته است.