شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#تعداد#رای گیری

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد؛

اعلام تعداد مراکز رای گیری در عراق

اعلام تعداد مراکز رای گیری در عراق

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق به تعداد مراکز اخذ رای در سراسر این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، کمیساریای عالی انتخابات به تعداد مراکز اخذ رای در انتخابات زودهنگام پارلمانی که قرار است در دهم اکتبر آینده برگزار شود، اشاره کرد.

«جمانه غلای»، سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در این بیانیه اظهار داشت: پس از پایان مهلت نوسازی اطلاعات رای‌دهندگان و مشخص شدن تعداد نهایی واجدین شرایط انتخابات، شورای مرکزی کمیساریا ایجاد ۸۲۷۳ حوزه رای‌گیری موافقت کرده است.

غلای گفت: کمیساریای انتخابات در پیامی اطمینان‌بخش به مردم عراق و همه رای‌دهندگان تاکید می‌کند که ما دغدغه جدی برای برگزاری سالم انتخابات از رهگذر اتخاذ راهکارهای لازم داریم.

همچنین کمیساریای عالی انتخابات عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲۲۶ نامزد مشمول قانون مسئلت و عدالت شده اند.

در این بیانیه از افرادی که مشمول اجرای این قانون شده و رد صلاحیت شده اند خواسته شده است که اعتراض خود را از مجاری قانونی اعلام کنند.

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق هم در روز گذشته در پاسخ به دعوت وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ سفر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده، سفر فواد حسین به لوکزامبورگ برای گفت‌وگو درباره اعزام تیم فنی به عراق به منظور بررسی مساله نظارت بر انتخابات آتی است تا با تامین شرایط مناسب، این انتخابات بیانگر واقعی اراده ملت عراق باشد.

به گفته منابع امنیتی، نیروهای ارتش مسئول اصلی و مستقیم تامین امنیت مراحل مختلف فرایند رای‌گیری خواهد بود.

این منابع افزودند: دلیل آغاز زودهنگام آماده‌سازی به تلاش دولت برای تعیین‌تکلیف پرونده امنیتی و مقابله با هر گونه تلاش‌ها برای تعویق زمان برگزاری انتخابات به دلایل امنیتی باز می‌گردد.