شهر خبر

امام خمینی(ره): مثل «چمران» بمیرید+فیلم


امام خمینی(ره): مثل «چمران» بمیرید+فیلم

امام خمینی (ره‌) فرمودند:چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی به دلیل عدم شناخت صحیح از وضعیت دشمن و کمبود نیروهای مختصص نظامی، روزهایی نفس‌گیر و بسیار حساس بود. روزهایی که رزمنده‌‌ها با جان خود در برابر تانک‌ها و سرب‌های داغ بعثی ایستادگی کردند. در این روزها دلدادگان به امام خمینی(ره) برای دفاع از میهن و اسلام به جبهه حق علیه باطل شتافتند.  شهید مصطفی چمران یکی از دلداگان امام بود که عاشقانه پای آرمان‌های حضرت امام (ره) ایستاد و با تدبیر‌های بی‌نظیر خود سبب شد رژیم بعث نتواند در خاک کشورمان پیشروی کند.

امام خمینی , شهید چمران , فیلم , حضرت امام خمینی رحمة الله  علیه یک روز پس از شهادت دکتر «مصطفی چمران» در صبح یکم تیرماه 1360 در حسینیه جماران درباره این شهید فرمودند: «شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید!»

31 خرداد چهلمین سالگرد شهادت دانشمند عارف شهید مصطفی چمران در منطقه دهلاویه

انتهای پیام/