شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کارگران#کارکنان

اتحادیه آلمانی خواستار اعتصاب کارگران آمازون آمریکا شد


اتحادیه آلمانی خواستار اعتصاب کارگران آمازون آمریکا شد

یک اتحادیه کارگری در آلمان از کارکنان ۷ انبار شرکت آمریکایی آمازون خواست تا از چند روز قبل و در طول کمپین جهانی تخفیف این شرکت در "روز پرایم" دست به اعتصاب بزنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک اتحادیه کارگری در آلمان از کارکنان 7 انبار شرکت آمریکایی آمازون خواست تا از چند روز قبل و در طول کمپین جهانی تخفیف این شرکت در "روز پرایم" دست به اعتصاب بزنند.

اتحادیه وردی گفت که این اعتصاب سه روزه را به عنوان بخشی از نبرد طولانی مدت خود با غول فناوری ایالات متحده در آلمان بر سر دستمزد بهتر و شرایط کار سازماندهی می کند.

اورهان آکمان، نماینده وردی، در بیانیه ای گفت: کارگران در مراکز سفارش پستی مجبورند با هجوم مشتریان کنار بیایند و حتی یک سنت بیشتر هم برای افزایش حجم کاری خود دریافت نمی کنند.

آلمان بعد از ایالات متحده بزرگترین بازار آمازون است و اتحادیه وردی از سال 2013 اعتراضاتی را به آمازون در این کشور سازماندهی کرده است تا اعتراض خود را نسبت به حقوق پایین و شرایط بد اعلام کند.

سخنگوی آمازون نیز اعلام کرده است که این شرکت حقوق و مزایای بسیار خوبی ارائه می دهد. به گفته آمازون، در طی فراخوان های گذشته برای اعتصاب بیش از 90 درصد از کارمندان این شرکت در مراکز تدارکات به طور معمول به کار خود ادامه دادند.

اوایل این ماه، آمازون اعلام کرد که دستمزد اولیه 12 یورو (14.25 دلار) در ساعت را در انبارهای خود در آلمان از ماه ژوئیه تضمین خواهد کرد، که از پاییز 2022 به حداقل 12.50 یورو در ساعت خواهد رسید.

آمازون کمپین روز پرایم را برای افزایش فروش خود در تابستان برگزار می کند. این تخفیفات که فقط برای اعضای سایت این شرکت وجود دارد، راهی مهم در آمازون برای فروش بیشتر است.

انتهای پیام/