شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه#تعطیل#جلوگیری#دادستان کل

۱۵۰۰ دیدار معاون دادستان کل کشور برای جلوگیری از تعطیل شدن تولید در کشور


1500 دیدار معاون دادستان کل کشور برای جلوگیری از تعطیل شدن تولید در کشور

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: در ۲۰ ماه اخیر بیش از ۱۵۰۰ مراجعه در خصوص تولید داشتیم و به این ترتیب قوه قضائیه مانع تعطیلی واحدهایی از ۵ تا بیش از ۱۰۰ هزار پرسنل شد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ نشست خبری سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور، فرمانده بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری و نماینده قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروز دوشنبه 31 خرداد به منظور بیان برنامه‌های هفته قوه قضائیه برگزار شد.

عمرانی در آغاز این نشست، اهمیت کار رسانه را یادآور شد و اهمیت آن را در حد قضاوت دانست و خطاب به خبرنگاران گفت: قاضی قسم می‌خورد که جز حق و عدالت و استیفای حقوق مردم قدم برندارد و کسی که رشته مهم مطالبه‌گری و پیام‌رسانی و خبررسانی و هدایت فرهنگی جامعه را به عهده دارد، رسالت سنگینی دارد.

وی تصریح کرد: ایام دهه کرامت امسال تقارن معنی‌داری با تقویم شمسی دارد که در رأس آن خلق حماسه 28 خرداد است. مردم آمدند دشمنان نظام که خیلی به دنبال تحریم انتخابات و عدم مشارکت بودند را مأیوس کردند. همین حضور و مشارکت، رسالت دولت آینده را سنگین‌تر و خطیرتر می‌کند تا با خدمات چشم‌گیر، مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنان را حل کند.

عمرانی در ادامه ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی و بیان اینکه سال قبل در جلسه‌ای با موضوع تولید، محضر آقای رئیسی بودم و به او گفتم که از کلام و رفتارش بوی شهید بهشتی استشمام می‌شود،‌ گفت: شهید بهشتی از معماران و شاگردان خاص مکتب امام بود و نقشی مهم در تشکیل قوه قضائیه و تدوین قانون اساسی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی داشت؛ حالا احساس می‌کنیم که در گام دوم انقلاب و در ظل عنایت مقام معظم رهبری کسی ظهور کرده که منش و روش او همانند شهید بهشتی است.

وی افزود: شهید بهشتی در اول انقلاب مقابل تندوری‌ها ایستاد و قضات آزاده و مسلمان را حفظ کرد و نتیجه آن استفاده از تجربیات انباشته کارکنان دستگاه قضائی بود؛ همکاری را داریم که 30 سال در زمان طاغوت و 40 سال در زمان جمهوری اسلامی خدمت کرد و بعد از 68 سال خدمت بازنشسته شد؛ الان هم کسانی هستند که 50 سال خدمت دارند و این ممکن نشد به جز درایت و دورنگری شهید بهشتی. در بحث ارتش هم شهید بهشتی ایستاگی کرد تا مانع انحلال آن شود و خیلی زود نتیجه‌اش مشخص شد و دیدیم که ارتش در جنگ نقش‌آفرینی کرد و صیادشیرازی‌ها و بابایی‌ها و شیرودی‌ها از همین ارتش به افتخار کشور مبدل شدند.

معاون قضائی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بسیجیان قوه قضائیه دووجهی هستند و هم کار بسیجی انجام می‌دهند و هم به مسئولیت خود در قوه قضائیه می‌رسند، گفت: یک جمعیت 16 هزار نفری در بسیج قوه قضائیه از تلفیق این دو کسوت به طور هنرمندانه اهداف بلندی را دنبال می‌کنند که نخستین آن ایجاد ارتباط قلبی و معنوی با مردم است؛ مردم بیش از هر چیزی به دنبال احترام و تکریم است و این را مدنظر رفتار خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به منش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این فرمانده شهید را تراز انقلاب اسلامی معرفی و اظهار کرد:‌ یکی از برنامه‌های بسیج قوه قضائیه، تجلیل از مدیران و قضات و کارکنان تراز انقلاب اسلامی است و اسطوره تراز انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی است؛ ما این شهید را در بسیج الگوی خود قرار داده‌ایم و یکی از راه‌های پیشرفت کشور را تأسی از اندیشه و سیره و منش سردار سلیمانی می‌دانیم.

رئیس بسیج قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیج قوه قضائیه در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در اعطای کمک‌های نوع‌دوستانه و انسان‌دوستانه با افتخار حضور دارد، گفت: این کمک‌ها به صورت منظم اهدا می‌شود. در قوه قضائیه برنامه چهارشنبه‌های جهادی را داریم که در آن بحث دستگیری و ارائه کمک‌ها مطرح است همچنین در آزادی زندانیان نیازمند و توزیع بسته‌های معیشتی هم کارنامه خوبی داشته‌ایم. این کمک‌ها در هفته قوه قضائیه با حجم بیشتری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته قوه قضائیه،‌ ستاد ویژه‌ای در 10 حوزه و 70 پایگاه ستادی مجموعه مرکزی بسیج قوه قضائیه قوه تا برنامه‌های مفصل فرهنگی مرتبط با این هفته به نحو احسن برگزار شود. مانند دیدار با خانواده شهدا، تکریم ارباب رجوع و همکاران شایسته، برنامه‌های ادعیه و شکرگزاری مشارکت مردم در انتخابات، تجدید میثاق با آرمان شهدا و شهدای قوه قضائیه، گردهمایی مسئولان بسیج پایگاه‌ها و حوزه‌ها برای بازنگری عملکرد یک سال گذشته و دیدار با مقامات و مسئولین قوه قضائیه در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج.

عمرانی اظهار کرد: از بیش از 20 ماه قبل قوه قضائیه به طور عام و شخص بنده به طور خاص پیگیر پشتیبانی و مانع‌زدایی در بحث تولید هستیم و تا امروز بیش از 1500 مراجعه در این باره داشتیم؛ پیگیر رفع مشکلات تولیدکنندگان از 5 کارگر تا بیش از 100 هزار پرسنل بودیم و مانع از تعطیلی کارخانجات زیادی به دلیل ورود به این بحث شدیم؛ اولویت ما جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها است و در مرحله دوم به دنبال احیای واحدهایی هستیم که مدت کمی از تعطیلی آنها می‌گذرد که در این مسیر موفقیت‌های شایان توجهی کسب شده است.

انتهای پیام/