شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#دولت#ایران
نشست خبری| در حال تکمیل

آیت‌الله رئیسی: سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود/ بهبود وضعیت کسب‌وکار مردم اولویت ما خواهد بود

رئیس‌جمهور منتخب کشورمان، گفت: ملت ایران نشان داده است که در برابر فشار‌ها مقاومت و ایستادگی دارد و باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به آن نیز محدود نخواهد شد، ما تعامل را با همه کشور‌های دنیا به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.

خبرگزاری میزان -  اولین نشست خبری آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» ظهر امروز با حضور ۳۸۰ نماینده از «۲۰۱ رسانه داخلی و خارجی»؛ به تفکیک ۱۹۸ نماینده از «۸۸ رسانه داخلی» و ۱۸۲ نماینده از «۱۱۳ رسانه خارجی» آغاز شد.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک ولادت با سعادت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و همچنین دهه کرامت و همچنین تقدیر و تشکر از رسانه‌ها و مدیران مطبوعات و خبرنگاران همه رسانه‌های داخلی و خارجی، گفت: حماسه ملت بزرگ ایران در بیست و هشتم خرداد ماه امسال به دنبال حماسه‌های بسیاری که مردم عزیز ما در مقاطع مختلف خلق کردند، جلوه‌ای از حضور با اراده مردم عزیزمان بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق رأی پیام مهمی برای همه جهانیان داشت، تأکید کرد: این حضور با معنای مردم، حضور گسترده مردم عزیزمان علی‌رغم شرایط کرونایی انجام گرفت. حضور گسترده مردم علی‌رغم دشمنی‌های بسیار و ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان ملت ایران انجام گرفت.

دکتر رئیسی با بیان اینکه حضور ملت بزرگ ایران که ساعت‌ها پای صندوق‌های رأی قرار داشتند علی‌رغم برخی گله‌مندی‌ها از وضع و شرایط اقتصادی صورت گرفت، بیان داشت: این حضور پیام‌های مختلفی داشت؛ یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی و زندگی آن‌ها بود. پیام ملت ایران پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی آن‌ها بود.
 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه پیام ملت ایران پیام پافشاری بر ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بود، گفت: پیام ملت ایران پیام تداوم راه امام بزرگوار ما و شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید عزیز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود؛ این پیام را ملت ایران با حضور خودشان به عنوان وفاداری به خون مطهر شهیدان به مبانی انقلاب اسلامی و در لبیک گفتن به پیام رهبری معظم انقلاب اسلامی داشتند.

دکتر رئیسی اظهار داشت: این پیام برای دولت مردمی و همه مدیران و مسئولانی که به نام دولت خدمتگزار مردم خواهند بود باید شنیده شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید به عهدی که با مردم بستیم وفادار بمانیم، بیان داشت: وفاداری به این عهد آن است که با همه وجود تلاش برای خدمتگزاری به مردم، رفع مشکلات پیش روی و باز کردن گره‌ها بود.
 
دکتر رئیسی تصریح کرد: اطمینان داریم با توکل بر خدا و با اعتماد به داشته‌های بسیار ملت ایران و با اعتماد به نیروی انسانی متراکم به ویژه جوانان برومند و غیور کشور و با ذخایر ارزشمندی که کشور ما از آن برخوردار است، ان‌شاءالله وضعیت و شرایط  به نفع مردم و برای گشایش در زندگی مردم تغییر خواهد کرد. سیاست داخلی ما و اولویت‌های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب‌وکار مردم خواهد بود.
 
آیت‌الله رئیسی گفت: بهبود شرایط در دولت و نظام اداری کارآمدی رقم‌زده خواهد شد. از بروکراسی که بعضاً بسیاری از تحولات در کشور را مانع می‌شود، باید حتماً به این شرایط پایان داد و یک نظام اداری کارآمد سالم، کارآمد و قانون‌مداری توسط نیروهای کارآمد، انقلابی و فساد ستیز در کشور شکل خواهد گرفت.

دکتر رئیسی افزود: ضمن ارج نهادن به همه خدماتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دولت‌های مختلف انجام شده است، بدون تردید خدمات بسیار ارزشمندی در طول سال‌های گذشته و دوران چهل ساله انجام شده است و ما شاهد زحمات بسیار و اقدامات زیادی در جهت توسعه‌یافتگی بوده‌ایم.

رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: در این سال‌ها توسعه در حوزه‌های مختلفی شکل‌گرفته است و علیرغم زحمات زیادی که دولت‌ها تا کنون کشیده‌اند و علیرغم همه تلاش‌هایی که تا کنون شده است.
 
آیت‌الله رئیسی بیان کرد: ما در برخی از حوزه‌ها به جایگاه بسیار عالی و قله‌های باشکوهی دست‌یافته‌ایم، اما در برخی از حوزه‌ها به دلیل کم‌توجهی‌ها، سوء مدیریت‌ها و عدم توجه به داشته‌های داخلی که کشور از آن برخوردار است و نیروی جوان کارآمدی که در کشور می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات شود، مشکلاتی داریم.

دکتر رئیسی تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌های از جمله در جهت اجرای عدالت داریم که کشور باید در جهت اجرای عدالت گام بردارد. در این دوره از مدیریت دولت، محور تحول اجرای عدالت بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است و در این راستا، حتماً به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی جمهوری اسلامی، سیاست‌های مصوب نظام و برنامه‌های توسعه توجه خواهد شد.
رئیس‌جمهور منتخب گفت: ما در آستانه تشکیل یک دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس ان‌شاءالله دنبال خواهیم کرد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امیدواریم اقدامات ما در جهت بهبود شرایط، گره‌گشایی جدی از زندگی مردم داشته باشد و امید را به مردم بازگرداند و اعتمادی که به دلایلی مخدوش شده است، به مردم و جوانان عزیزمان برگردد به‌نحوی‌که احساس همگان این باشد که دولت، دولت امیدآفرین و اعتماد ساز است.
 
دکتر رئیسی گفت: دولت مربوط به یک جریان و جناح خاصی نیست. دولت و مدیران همکاران با آن در سراسر کشور کسانی هستند که وطن‌دوست هستند و دغدغه مردم و انقلاب را دارند و دغدغه آن‌ها رفع مشکلات مردم و گرفتاری‌های معیشت آنان است.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: اینان در سراسر کشور، همکاران ما خواهند بود؛ هرکس دلش برای مردم و انقلاب بتپد او همکار ما در جای‌جای کشور خواهد بود.
 
آیت‌الله رئیسی گفت: در خصوص سیاست خارجی، دنیا باید بداند وضعیت با این حضور حماسه‌ساز مردم، تغییر کرده است و این وضعیت و شرایط جدید پیشروی دنیاست و باید بدانند که تا کنون سیاست فشار حداکثری علیه ایران کارساز نشده است و باید تجدیدنظر کنند و از راه خود برگردند.

دکتر رئیسی تأکید کرد: ملت ایران نشان داده است که در برابر فشارها مقاومت و ایستادگی دارد و باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به آن نیز محدود نخواهد شد، ما تعامل را با همه کشورهای دنیا به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

تکمیل می‌شود