شهرخبر

خروج کشورهای اروپایی از لیست پرخطر کرونا/ پذیرش مسافر از ۱۲ کشور همچنان ممنوع است


خروج کشورهای اروپایی از لیست پرخطر کرونا/ پذیرش مسافر از 12 کشور همچنان ممنوع است

سازمان هواپیمایی کشوری از خروج کشورهای اروپایی از لیست کشورهای پرخطر کرونا خبر داد و گفت:‌پذیرش مستقیم و غیرمستقیم مسافر از ۱۲ کشور دارای ویروس کرونا جهش یافته ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه از نظر مقدار در گردش سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشورها به سه گروه تقسیم بندی شده اند، اظهار کرد: پذیرش مسافر به طور مستقیم و غیرمستقیم از کشورهای ویژه (کشورهای دارای سویه جهش یافته) شامل بوتسوانا، برزیل، اسواتینی، هندوستان، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، نپال، آفریقای جنوبی، اروگوئه، زامبیا و زیمبابوه تا اطلاع ثانوی ممنوع و ورود دیپلمات ها، ماموران دولتی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی منوط به تایید وزارت امور خارجه با رعایت پروتکل های ابلاغی است.

وی افزود: سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از کشورهای پرخطر (کشورهای با بروز بالای بیماری) شامل آرژانتین، بحرین، بولیوی، کیپ ورده، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، مصر، کویت، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مغولستان، نامبیبیا، پاراگویه، پرو، سیشیل، سریلانکا، سودان، سوریه، تانزانیا، ترینیداد و تونس برقرار است.

ذیبخش با بیان اینکه رعایت پروتکل ابلاغی مراقبت مرزی هوایی- دریایی از کشورهای مذکور الزامی است، تصریح کرد: اما مسافران ورودی از این کشورها علاوه بر تست منفی پی سی آر از  نظر کرونا در مبدا (با مهلت 96 ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی سی آر کرونا) قرار گیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سایر کشورها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و تست پی سی آر منفی از کشور مبدا با مهلت 96 ساعت برای ورود به کشور کفایت می کند، همچنین غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک) برای این گروه انجام خواهد شد و در صورت نیاز تست (پی سی آر) مجددا به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه مسافران ورودی از کشورهای اروپایی مانند سایر مسافران باید تست پی سی آر منفی از کشور مبدا ( بامهلت 96) به همراه داشته باشند، افزود: برای افرادی که دو نوبت واکسن تزریق کرده و 15 روز از دوز دوم گذشته باشد با داشتن کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون ناقص دارند بایستی در بدو ورود تست PCR مجدد از آنها به عمل آید و تا زمان جواب در منزل در قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد چنانچه کشورهای همسایه در گروه پر خطر قرار گیرند در بدو ورود تست PCR منفی با مهلت 96 ساعت داشته و در بدو ورود مراقبت سندرمیک به عمل آید و صرفا در صورت علامت دار بودن از آنان تست PCR مجدد به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/