شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اراک

خانه‌تکانی در شورای اسلامی کلانشهر اراک

ترکیب شورای اسلامی کلانشهر اراک در ششمین دوره انتخابات این شورا تغییر کرده است.

انتخابات شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اراک در حالی برگزار شد که اعضای فعلی این شورا انگیزه چندانی برای شرکت مجدد در انتخابات و رقابت با کاندیداهای دیگر نداشتند.

از میان ۱۱ منتخب اصلی و ۷ منتخب علی البدل ششمین دوره شورای اسلامی شهر اراک تنها دو عضو فعلی شورا به دوره بعدی راه پیدا کرده‌اند.

حامد آجرلو که در دوره قبلی رتبه دهم را به دست آورده بود، در این دوره رتبه نخست را کسب کرده است. علی محصولی نیز با سه پله پایین‌تر در جایگاه ششم ایستاده است. جمشید زند هم در هر دو دوره به عنوان هفتمین عضو علی البدل انتخاب شده است.

لیلا نوابی تنها بانوی شورای فعلی است و در دوره ششم هیچ یک از بانوان نتوانسته‌اند حائز آرای لازم برای عضویت اصلی در شورای اسلامی شهر اراک شوند.

در انتخابات ششم شورای اسلامی شهر اراک پس از شمارش و تجمیع آراء، حامد آجرلو با ۱۴ هزار و ۵۰۸ رأی، پیمان عین القضاتی با ۱۲ هزار و ۲۰۵ رأی، محمد عسگری با ۱۲ هزار و ۶۰ رأی، حسن قربانی با ۱۱ رأی، علی اصغر غفاری با ۱۰ هزار و ۶۳۳ رأی، علی جعفر محصولی با ۱۰ هزار و ۵۰۹ رأی، عباس خسروانی با ۱۰ هزار و ۲۱۵ رأی، سیدوحید میرنظامی با ۱۰ هزار و ۱۷۳ رأی، سیدرضا قریشی با ۹ هزار و ۷۰۰ رأی، داود قربانی با ۹ هزار و ۱۵۹ رأی و علی چگینی با ۹ هزار و ۹۰ رأی به عنوان ۱۱ عضو اصلی شورای کلانشهر اراک انتخاب شده‌اند.

همچنین غزاله رضایی با ۸ هزار و ۱۳۹ رأی، مسعود آبایی هزاوه با ۷ هزار و ۳۶۴ رأی، محمد رضایی با ۶ هزار و ۵۵۲ رأی، مصطفی ویسمه با ۶ هزار و ۳۸۰ رأی، اشرف بهادری با ۶ هزار و ۱۰۵ رأی و رجبعلی حیدری با ۵ هزار و ۹۸۴ رأی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شده‌اند.