شهر خبر

دستگاه خودپرداز ارز دیجیتالی راه اندازی شد!

بانک صنعت و تجارت چین (ICBC) از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که طی آن به افراد امکان تبدیل یوان دیجیتال به وجه نقد را می دهد.

دستگاه خودپرداز ارز دیجیتالی راه اندازی شد!

به گزارش منیبان، به این ترتیب این بانک چینی که یکی از اجزای اصلی توسعه پروژه ارز دیجیتالی این کشور محسوب می شود، به نخستین بانکی در چین تبدیل می شود که چنین امکانی را برای مشتریان خود راه اندازی کرده است.   

هدف از این کار، تسهیل تبدیل ارز دیجیتالی به شکل نقد در چین عنوان شده و قرار است به تدریج بانک های بیشتری در چین این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند.

بانک کشاورزی چین که یکی از چهار بانک بزرگ این کشور نیز محسوب می شود، امکان برداشت وجه نقد از ۱۰ خودپرداز در پایتخت را به صورت آزمایشی برای دارندگان یوان دیجیتالی فراهم کرده است.

طبق اعلام بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال به صورت سراسری و رسمی در جریان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی چین در سال ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد شد.

این ارز که پرداخت الکترونیکی دیجیتالی نامیده می شود، دارای برخی از ویژگی های ارزهای دیجیتالی موجود در بازار نیز خواهد بود؛ اما در برخی موارد با آن ها تفاوت دارد. با استفاده از گوشی های هوشمند، می توان تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتالی را انجام داد. دارندگان این ارز همچنین امکان انتقال یوان دیجیتال بین حساب های یکدیگر را خواهند داشت.

در بسیاری از شهرهای بزرگ چین مراحل آزمایشی یوان دیجیتالی در حال انجام است، ولی مقامات چینی در نظر دارند، میلیون ها واحد از ارزهای دیجیتالی خود را از طریق روش های مختلف از جمله بخت آزمایی در اختیار شهروندان این کشور قرار دهند تا آنها را به این پول جدید جذب کنند.