شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عراق#نخست وزیر

تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری اقتصادی با عراق


تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری اقتصادی با عراق

نخست وزیر سوریه در دیدار وزیر صنایع و معادن عراق با وی اعلام کرد: همه گزینه‌های اقتصادی با عراق مطرح است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه و «منهل عزیز الخباز»، وزیر صنعت و معادن عراق دیدار و درباره راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور در بخش صنعتی و ایجاد سرمایه گذاری‌های مشترک و تقویت مبادلات تجاری محصولات صنعتی و افزایش هماهنگی‌ها برای دستیابی به انسجام در دو اقتصاد به گونه‌ای که به حفاظت از منافع مشترک و افزایش نرخ رشد در سوریه و عراق کمک کند، رایزنی کردند.

عرنوس توضیح داد که سوریه از قابلیت‌ها، زیرساخت‌ها، مناطق، شهرهای صنعتی و محیط مناسب برخوردار است و تسهیلات لازم را برای ایجاد سرمایه گذاری فراهم می‌کند.

نخست وزیری سوریه همچنین بر آمادگی برای اتخاذ کلیه اقداماتی که روابط را در همه سطوح پیش می‌برد و ضرورت تشکیل کمیته‌های تخصصی از هر دو طرف برای توسعه کار و همکاری مشترک، تاکید کرد.

وی بر ضرورت تقویت حمل و نقل زمینی بین سوریه و عراق و تسهیل جریان کالاها و وسایل نقلیه پر از محصولات صنعتی و غذایی لازم، به بازارهای آن و اهمیت تقویت نقش فعالیت های اقتصادی و تجاری در روند مبادلات تجاری و ایجاد پروژه‌های مشترک تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزیر صنعت عراق نیز بر لزوم آغاز همکاری صنعتی و ایجاد نقاط تماس بین وزارتخانه‌های صنعت در سوریه و عراق و آمادگی کشورش برای حل همه مشکلات همکاری و مبادلات تجاری تاکید کرد.

وزیر عراقی گفت: مرحله آتی تحکیم همکاری میان عراق و سوریه در همه زمینه‌ها به ویژه صنایع که محرک اصلی اقتصاد در کنار بخش تجارت و حمل ونقل است را طلب می‌کند.

وی از ضرورت توافق و همکاری صنعتی میان دو کشور سخن گفت و اینکه قدرت اقتصادی صنعتی در منطقه با مشارکت کشورهای همسایه به منظور ایجاد نهضتی در این زمینه شکل گیرد.

وزیر عراقی گفت: نخست وزیر عراق به دنبال تحقق توازن در منطقه است به ویژه پس از اینکه عراق خود را به عنوان بازیگر اساسی برای برقراری توازن در منطقه نمایان ساخت.

انتهای پیام/