شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
رصد نیمروزی بازار ارز و سکه؛

قیمت سکه، مرز حساس را پس گرفت /دلار افزایشی شد

کدخبر: 420832
اقتصاد نیوز : سکه امامی که در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست داده بود، امروز صبح دوباره بالای این مرز قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته پشت مرز 23 هزار و 800 تومانی متوقف شده بود و روی 23 هزار و 740 تومان قرار داشت. در شروع معاملات امروز اما قیمت دلار از این مرز عبور کرده و روی 23 هزار و 880 تومان قرار گرفته بود. نشانه‌های افزایش قیمت پیش از این در معاملات پشت خطی به چشم می‌خورد. دلار آمریکا معاملات نیمه اول روز را با قیمت 23 هزار و 930 تومان به پایان رساند.

دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جمهور جدید

از اخبار مربوط به مذاکرات که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد می‌توان به دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جمهور جدید برای بحث راجع به برجام و اظهارات امیدوارکننده سخنگوی وزات خارجه در مورد عدم ابهام متن توافق اشاره کرد.

خطیب‌زاده متن تنظیم‌شده توافق را فاقد ابهام می‌داند و معتقد است مذاکره در مقطع کنونی به تصمیم سیاسی طرفین وابسته است، اما رئیس تیم مذاکره کننده ایران معتقد است بخش دشوار مذاکرات هنوز باقی مانده است.

ارزش ذاتی سکه روی 10 میلیون تومان قرار گرفت

سکه در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست داده و روی 10 میلیون و 180 هزار تومان قرار گرفته بود. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با 100 هزار تومان افزایش بالای این مرز ایستاد.

طلای جهانی در ساعت ظهر امروز بخشی از افت قیمت پایان هفته گذشته را جبران کرده بود و روی 1777 دلار قرار داشت، اما با فرکانس بالا در حال نوسان بود و نشانه‌ای از این که در مسیر صعودی معناداری قرار گرفته است به چشم نمی‌خورد. قیمت سکه امامی در ساعت 12 صبح نسبت به عصر روز گذشته 100 هزار تومان بالاتر بود و روی 10 میلیون و 280 هزار تومان قرار داشت. قیمت دلار در این زمان 23 هزار و 880 تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه که در روز گذشته بزرگتر از 4 درصد بود کوچک شد و در حوالی 2.9 درصد قرار گرفت. ارزش ذاتی سکه تقریبا روی مرز 10 میلیون تومان قرار گرفته بود. فعالان بازار سکه روند قیمتی طلای جهانی و دلار را زیر نظر داشتند تا شاید افزایش قیمت این دو کمک کند که سکه قدری از افت شدید ابتدای هفته را جبران کند.

بازار ارز

به طور خلاصه در معاملات صبح امروز دلار به بالای مرز حساس 23 هزار و 800 تومانی بازگشت و سکه که در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست داده بود، امروز قدری رشد کرد، به ارزش ذاتی خود نزدیک شد و دوباره بالای مرز حساس قرار گرفت.

در مورد اخبار مربوط به مذاکرات که برای بازار ارز و سکه مهم است نیز می‌توان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرد. خطیب‌زاده معتقد است متن تنظیم شده فاقد ابهام است و حصول توافق در حال حاضر به تصمیم سیاسی طرفین بستگی دارد.