شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تولید باتری اتانولی با ظرفیت بالای شارژ برای خودروهای برقی

تولید باتری اتانولی با ظرفیت بالای شارژ برای خودروهای برقی

محققان از تولید نوعی باتری ارگانیک جدید برای استفاده در خودروهای برقی خبر داده‌اند که استفاده از اتانول در آن ظرفیت شارژ باتری مذکور را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، امروزه در خودروهای برقی به طور عمده از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌شود. اما این باتری‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم نمی‌توان ظرفیت شارژ آنها را از حد خاصی بیشتر کرد. پژوهشگران دانشگاه هوستون برای حل این مشکل از تولید باتری‌های ارگانیک جدید خبر داده‌اند.

یکی از اجزای خطرناک باتری‌های لیتیومی کبالت است که هم موجب آلودگی زیست محیطی می‌شود و هم امکان انفجار آن زیاد است. برای حل این مشکل نیکل و برخی مواد دیگر برای جایگزینی پیشنهاد شده‌اند.

در باتری ارگانیک جدید برای ساخت کاتد از یک ماده آلی به نام پی تی او استفاده شده است. همچنین از اتانول به عنوان یک حلال برای بهبود عملکرد آن بهره گرفته شده است. با استفاده از این روش انتقال یون‌ها به داخل کاتد تسهیل شده و چگالی باتری نیز افزایش می‌یابد.

محققان مدعی هستند عملکرد این باتری در خودروهای برقی در زمینه شارژ تا ۸۳ درصد بهتر از باتری‌های عادی لیتیومی است و انتظار می‌رود با توجه به هزینه پایین ساخت در آینده نزدیک برای تولید انبوه آن اقدام شود.