رئیس‌جمهور هند انتخاب رئیسی را تبریک گفت

 «رام نات کوویند» رئیس‌جمهور هند روز گذشته (یکشنبه) طی پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، پیروزی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی » در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

وی در این پیام نوشت: «خوش آمدگویی به عالیجناب ابراهیم رئیسی برای برگزیده شدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران. من اطمینان دارم که روابط دوجانبه نزدیک و گرم ما همچنان تحت رهبری شما، به رشد خود ادامه خواهد داد».

پیش از این نیز، نخست‌وزیر هند در پیامی، پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و درخصوص تقویت همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرده بود.

مودی روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «به عالیجناب ابراهیم رئیسی بابت انتخاب به‌عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. به‌دنبال همکاری با ایشان در راستای تقویت بیش از پیش روابط گرم ایران و هند خواهم بود» (جزئیات بیشتر).

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد.

 از کل واجدان شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸.۸ را نشان می‌دهد.

آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء  شد و هشتمین رئیس‌جمهور ایران نام گرفت.

طی روزهای گذشته، بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها و جنبش‌های مقاومت پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند.