شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#سود#مجلس شورای اسلامی

در جلسه علنی امروز؛

ناظران مجلس بر «شورای تعیین سودسپرده‌گذاری وتسهیلات» انتخاب شدند

ناظران مجلس بر «شورای تعیین سودسپرده‌گذاری وتسهیلات» انتخاب شدند

ناظران مجلس در شورای تعیین سود سپرده‌گذاری و تسهیلات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب یک نماینده از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به عنوان ناظر در شورای موضوع بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر این اساس، غلامحسین رضوانی با ۱۱۷ رأی از کمیسیون برنامه و بودجه، سیدکاظم موسوی با ۹۸ رأی از کمیسیون اقتصادی و حسن محمدیاری با ۱۰۱ رأی از کمیسیون اجتماعی به عنوان ناظران مجلس در شورای موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند.

در بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آمده است که نرخ سود سپرده‌گذاری و نرخ سود تسهیلات در بانک‌ها بر اساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین می‌شود. یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می‌یابد.