شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رئیس جمهور#سرمایه‌گذاری#تحریم

روحانی: مناطق آزاد تجاری باید در جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیشران باشند

رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد ما باید در جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیشران باشند،گفت: به زودی تحریم برداشته می‌شود و سرمایه‌های خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی در مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه مردم در روز جمعه یک مسئولیت بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی را انجام دادند، گفت: مردم رئیس جمهور خود را برای دوره سیزدهم انتخاب کردند البته انتخابات شورا‌های شهر و روستا نیز به صورت همزمان برگزار شد و در برخی استان‌های کشور نیز انتخابات میان‌دوره‌ای اول مجلس و دومین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز برگزار شد.


رئیس جمهور افزود: به مردم عزیز ایران بخاطر این اقدام ارزشمند و خوب در این مقطع تاریخی تبریک می‌گویم که با حضور گسترده خود پای صندوق آرا انجام دادند.


وی تأکید کرد: افتتاح‌های امروز و همه هفته‌های گذشته از آغاز سال ۹۹ که افتتاح پنجشنبه‌ها را آغاز کردیم و امروز که هفتاد و چهارمین برنامه از این مجموعه را برگزار کردیم، یک حرکت بسیار مهمی برای همه جهانیان محسوب می‌شود.


روحانی تصریح کرد: اولین علامت این افتتاح‌ها این است که ایران مرکز سرمایه‌گذاری و تولید است و مردم ایران علاقه‌مند به آبادانی کشور خود هستند.


رئیس جمهور افزود: ۶۲۱ طرح در همین مناطق آزادی که امروز به افتتاح رسید، در حال اجراست این طرح‌ها با ۲۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، این طرح‌ها تا حدود ۵۳ درصد اجرایی و عملیاتی شده‌اند و کارشان تا پایان سال و حتی سال آینده ادامه می‌یابد و همه این پروژه‌ها به ترتیب به افتتاح می‌رسند.


وی افزود: اگر مردم به آینده کشور خود امید نداشته باشند و اگر به سود سرمایه‌گذاری خودشان ناامید باشند که نمی‌آیند ۲۴۸ هزار میلیارد تومان فقط در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کنند، مناطق بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارد که روزانه در آن‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد و همین ایستادگی و مقاومت مردم علی‌رغم رنج، سختی و مشکلاتی که در این ۳ سال و نیم گذشته مردم کشیدند، در یک جنگ اقتصادی بی‌نظیر در تاریخ منطقه و جهان کم‌نظیر بوده است.

روحانی تصریح کرد: این موضوع بسیار کم‌نظیر بوده است که حاکمان ظالم کاخ سفید، مردمان یک کشوری را ۳ سال و نیم تحت یک جنگ اقتصادی شدید قرار دهند و دیگران نیز از ترس کاخ سفید هیچ کمکی نکنند. آن‌ها هم دست روی دست بگذارند.


رئیس جمهور گفت: این حرفی که مسئولان وزارت دارایی آمریکا ۳ روز پیش اعلام کردند مبنی بر اینکه از فردا آماده‌ایم تحریم را روی واکسن کرونا برداریم، این تروریست‌ها کاملاً اعتراف می‌کنند که راه واردات همه‌چیز را به روی این مردم شریف بسته‌اند و فعالیت‌های بانکی را قفل کرده‌اند و حالا بعد از ماه‌ها که دولت جدید در این کشور روی کار آمده است و معتقد است باید تحریم را کنار بگذارد و بار‌ها اعلام کرده که طرح تحریمی ترامپ نادرست بوده است، تازه ۳ روز پیش اعلام کردند در مسائل بانکی اگر برای ماسک و واکسن کرونا تراکنش بانکی صورت بگیرد ایرادی ندارد.


وی تأکید کرد: این اظهارنظرشان نیز بعد از زمانی صورت گرفت که می‌دانستند ما به ماسک نیازی نداریم و در این بخش تبدیل به یک کشور صادرکننده شده‌ایم و فهمیدند در تولید واکسن نیز به خودکفایی رسیده‌ایم. وقتی که تولید کردیم و محصول نهایی واکسن داخلی به بازار آمد آنگاه تازه واردات واکسن به کشور را آزاد کردند.


روحانی عنوان کرد: این حرفی که ما به مردم در طول این ۳ سال و نیم گذشته می‌زدیم مبنی براینکه کشور با سختی اداره می‌شود و ماه‌ها طول کشید تا پول واکسن را سازمان بهداشت جهانی یعنی واکسن‌های کواکس را بتوانیم پرداخت کنیم تا آن‌ها بتوانند واکسن را در اختیار ما بگذارند، شاید برای مردم سخت بود که باور کنند چه سختی‌هایی کشیدیم برای آنکه آنچه مورد نیاز است را وارد کشور کنیم.


رئیس جمهور گفت: این اظهارنظر مقامات آمریکایی همچنان نشان می‌دهد مردم ما در طول این ۳ سال و نیم گذشته با چه سختی‌هایی زندگی می‌کردند، اما در عین حال صورت سیاه دشمن را به خاک مالیدند، این مردم بزرگوار ایران، صورت ترامپ را به خاک مالیدند همچنین صورت همه جلادان کاخ سفید را به خاک مالیدند و صبر قامت و با عظمت ایستادگی کردند.


وی تصریح کرد: مردم در طول این سال‌های سخت ایستادند، سرمایه‌گذاری کردند و بازار کشور ما هم‌اکنون پرجنس است و البته گرانی است و مردم در سایه این جنگ اقتصادی گرفتار هستند، اما مقاومت مردم نگذاشت اقتصاد این کشور فرو بریزد و هدف دشمنان‌مان به ثمر بنشیند.

روحانی عنوان کرد: یکی از کار‌های بسیار مهم افتتاح‌های پنجشنبه است هر پنجشنبه‌ای یک مشت محکمی در دهان آمریکایی‌ها بود تا به آن‌ها نشان دهد که نمی‌توانند ملت ایران و تولید در این کشور را تحریم کنند. می‌توانید راحتی مردم را به تحریم بکشید و ارزانی را نیز به گرانی تبدیل کنید، اما نمی‌توانید ملتی را در مسیر توسعه و جهش تولید باز دارید.


رئیس جمهور گفت: بحمدالله امروز شاهد این تحول در سراسر کشور هستیم و تا روز آخر دولت و آخرین دوشنبه و پنجشنبه حضور‌ای دولت، برنامه‌های افتتاح‌مان را ادامه می‌دهیم و نشان می‌دهیم مردم ما تا چه حد سرافراز در زمینه توسعه کشور در حال تلاش هستند.


وی افزود: امروز بحمدالله در مناطق آزاد مختلف طرح‌های بسیار زیادی افتتاح شد و ۷ و ۸ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد و مجموعاً با آنچه سرمایه‌گذاری شد ارزش این طرح‌ها به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.


روحانی تأکید کرد: این نشان از عظمت این ملت است من از همه مدیران و کارکنان در بخش مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تشکر می‌کنم که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از مناطق واردکننده به مناطق صادرکننده تبدیل شدند و همچنین به مناطق تولیدکننده و پل ارتباطی بین ایران و همسایگان و کشور‌های مختلف تبدیل شدند.


رئیس جمهور گفت: امروز در مناطق آزاد در فکر ایجاد بورس بین‌المللی هستیم که نشان از این دارد که مناطق آزاد ما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند. مناطق آزاد ما باید در سرمایه‌گذاری خارجی پیشران باشند، به زودی تحریم برداشته می‌شود و سرمایه‌های خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد.


وی گفت: مناطق آزاد شرایط خاص خود را دارند و در زمینه جذب سرمایه خارجی باید فعال باشند و انشالله در این زمینه شاهد فعالیت بیشتر این مناطق،  در طول هفته‌های آینده و در طول دولت سیزدهم باشیم تا انشالله مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/