به گزارش برنا، برنامه صبح و ورزش با علی پور عروجی مربی و کارشناس والیبال گفت و گو کرد. علی پورعروجی گفت: هفته پایانی رقابت های والیبال را باید در برابر ۳ تیم قرار گرفته، که ما در جدول یازدهم هستیم و در این هفته امیر غفور را هم همراه تیم داریم و مساله ای که در این هفته باقی مانده برای تیم ها مهم است، دستیابی به سکو و اَرنج نهایی تیم می باشد برای مثال برد فرانسه حیاتی است چون دوست دارد که به ۴ تیم بالای خود رسد. ایران هم انگیزه بالایی دارد و کسب نتایج دور از انتظار نیست چرا که در بازی هلند و فرانسه دیدیم که هلندی ها از فرانسه عقب بودند ولی نتیجه بازی را تغییر دادند و تلاش تیم ها این است که بتوانند بدون اشتباه نتایج خوبی را کسب کنند. بازی مقابل لهستان هم مهم می باشد چرا که این تیم همیشه بازی رقابتی و قوی ای را از خود به نمایش گذاشته است. تیم آرژانتین هم دو هفته آخر بازی های خوبی را انجام داده و از پاسور و بازیکنان خوبی برخوردار است و رده هشتم جدول را به خود اختصاص داده و سعی در ارتقاء تیم خود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که تیم والیبال دستاوردهای مورد انتظار خود را کسب کرده است یا نه افزود: هر مربی و کشوری با یک استراتژی خاصی به مسابقات آمده و اینجا محصول تیم هایی است که در المپیک حضور نداشتند. ما هم رصد خواهیم کرد که چه اتفاقاتی افتاده و این رخدادها چه تاثیراتی بر تیم ملی گذاشته که باید در این خصوص صبور باشیم. تیم ملی در کوتاه مدت تغییرات خاصی نمی تواند ایجاد کند و تنها بحث جوان گرایی و شناخته شدن نیروهای جوان که کیفیت خوبی هم در لیگ داشتند از موضوعاتی است که می تواند به آن توجه کند.

مربی والیبال عنوان کرد: تفکر تیم های ملی در شرایط المپیک توجه به این موضوع می باشد که از بهترین نفرات استفاده شود و با این دید در مسابقات شرکت می کنند. چه بسا شرایطی ایجاد شد که تیم با بهترین محصولاتش در المپیک حضور پیدا کند و بعد از ارزیابی کلی تیم می توان شرایط را دید. اتفاقی که برای کشور ما به وجود آمد این است که تیم ما در لیگ ملت ها و در بالاترین سطح در حال رقابت می باشد و همچنین در المپیک هم حضور دارد و قطعا برای دستیابی به شرایط بهتر باید ارزیابی های مختلفی را داشته باشیم.