شهر خبر

ماموریت قالیباف به دو کمیسیون مجلس درباره انتخابات

ماموریت قالیباف به دو کمیسیون مجلس پیرو اختلال در جریان رای‌گیری انتخابات

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده محلات پیرو اختلال در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در روز انتخابات در دو نوبت دو اشکال جدی پیدا شد.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام علیرضا سلیمی طی اخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان برگزاری انتخابات اختلالاتی ایجاد شد لذا از رئیس مجلس می‌خواهیم موضوع اخلال در انتخابات بررسی شود.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود که منشا این اخلال چه بوده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات در برخی شعب تعرفه به صندوق‌ها دیر رسید و یا حوزه های رای گیری دیر باز شد.

سلیمی تصریح کرد: ریاست مجلس با توجه به رفتار غیر قابل دفاع و اخلال در روند برگزاری انتخابات، دستور دهد کمیسیون‌های ذیربط این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: پیش بینی ما این است که اگر دولت در روند برگزاری انتخابات اخلال نکرده بود، بین ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت افزایش می‌یافت. باید مشخص شود این اخلال به دلیل تقصیر، قصور و یا سهو بوده است.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: این نکته‌ای که آقای سلیمی مطرح کردند درست است؛ آن روز در دو نوبت دو اشکال جدی پیدا شد و مردم عزیز مقداری پیرو رای‌گیری منتظر شدند؛ انشالله کمیسیون اصل نود و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس این موضوع را رسیدگی و گزارشی تهیه کنند تا پیگیری شود.

همچنین پیش‌تر و در همین جلسه سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران گفت: باید کارشکنی مجریان انتخابات در جریان اخذ رأی در ساعات ابتدایی برگزاری فرآیند انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: میزان