شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#کارکنان#اشتغال#نمایندگان مجلس#آزمون

مصوبه مجلس درباره کارکنان شوراهای حل اختلاف


مصوبه مجلس درباره کارکنان شوراهای حل اختلاف

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا کارکنان شوراهای حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال بیشتر از طریق آزمون عمومی و تخصصی استخدام شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 31 خرداد) قوه مقننه و  به منظور تامین نظر شورای نگهبان با رفع ایرادات لایحه شوراهای حل اختلاف با 149 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براین اساس؛ به منظور رفع ایراد (2-4) شورای نگهبان ماده(5) مکرر به شرح زیر اصلاح شد و با اصلاح ماده(23) ایراد ردیف(1-4) مرتفع شد:

ماده5 مکرر- مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال، از میان اشخاصی که واجد شرایط استخدام هستند، نیاز شوراهای حل اختلاف به کارکنان تمام‌وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی استخدام یا به صورت قرارداد کار معین از طریق آزمون عمومی و تخصصی، به کارگیری نماید. 

تبصره1- سوابق اشتغال در شورا به حداکثر سن قانونی اضافه می‌شود.

تبصره2- منابع مالی مورد نیاز برای استخدام موضوع این ماده، از محل اعتبارات مصوب مرکز و همچنین از محل درآمدهای اختصاصی موضوع ماده(43) این قانون و افزایش درآمدهای حاصل از اجرای مواد (13) و (23) این قانون تأمین می‌شود. 

تبصره3- دولت مکلف است شناسه استخدام اشخاص موضوع این ماده را در اختیار مرکز قرار دهد.

انتهای پیام/