شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت
دولت آینده باید نارضایتی‌ها را به حداقل برساند / آرای باطله نماد نارضایتی از وضع موجود است
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

دولت آینده باید نارضایتی‌ها را به حداقل برساند / آرای باطله نماد نارضایتی از وضع موجود است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: این نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها وظیفه دولت آینده را سخت و دشوار می‌کند. طبیعتا دولت آینده باید بنشیند و برای جلب رضایتمندی عام مردم در ابعاد سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی کند و این نارضایتی را به حداقل برساند و بقیه اقشاری را که با صندوق رأی فاصله گرفتند جذب کند.

اعتمادآنلاین|حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و فعال سیاسی اصولگرا در خصوص آرای باطله در سیزدهمین دور از انتخابات رئیس‌جمهوری گفت: آرای باطله به طور کل نماد نارضایتی از وضع موجود است. این نارضایتی در قشرهای مختلف به شکل‌های گوناگونی بروز و ظهور کرد. برخی کلا در انتخابات شرکت نکردند. برخی هم شرکت کردند، ولی رأی سفید دادند و برخی هم در آن برگ رأی چیزهایی نوشتند که رأی محسوب نشود. در واقع آرای باطله خودش بروز و ظهور اعتراض کلی و اعلام نارضایتی به وضع موجود است. هرچند این نارضایتی‌ها بیشتر اقتصادی است، ولی شامل مسائل سیاسی هم می‌شود. ولی در مجموع این‌ها افرادی بودند که آمدند مشارکت کرده باشند و در عین حال هم اعتراض خود را به وضع موجود نشان دهند.

 

به گزارش روزنامه همدلی، ترقی افزود: این نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها وظیفه دولت آینده را سخت و دشوار می‌کند. طبیعتا دولت آینده باید بنشیند و برای جلب رضایتمندی عام مردم در ابعاد سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی کند و این نارضایتی را به حداقل برساند و بقیه اقشاری را که با صندوق رأی فاصله گرفتند جذب کند.

 

فعال سیاسی اصولگرا در پایان سخنان عنوان کرد: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، این طور موارد را نمی‌توانیم مشاهده کنیم که مردم اولویتشان آزادی‌های سیاسی و فرهنگی باشد و گفته باشند که این مسائل به عنوان علت نارضایتی‌شان است. چرا که اولا شرایط سیاسی در کشور به نفع آن جریانات بوده است و به ضررشان نبوده است. در بعد آزادی اجتماعی هم ولنگاری که الان هست که مانع فعالیت آن‌ها نبوده است و هرکاری دلشان خواسته انجام داده‌اند. بیشتر انگیزه‌ها اقتصادی و معیشتی و عدم تحقق وعده‌های دولت خصوصا در زمینه برجام است. خیلی این‌ها امید داشتند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی این موضوع کردند. انواع امیدها را به سیاست خارجی بسته بودند ولی هیچ کدام محقق نشد.