شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#کاخ سفید

آمریکا: واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند


آمریکا: واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که کاخ سفید در حال آماده کردن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به خاطر مسموم کردن آلکسی ناوالنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ایالات متحده در حال آماده کردن تحریم های بیشتری علیه روسیه به خاطر مسموم کردن آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان است.

 

بر اساس این گزارش، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از این از کاخ سفید خواسته بود تا تحریم های بیشتری را علیه مسکو به خاطر مسموم کردن ناوالنی اعمال کند. چند سناتور دیگر آمریکایی نیز درخواست مشابهی را از کاخ سفید مطرح کرده اند.

سالیوان در این باره گفت: تصور می کنم این مساله بسیار مهم است که بینندگان شما بدانند که ما روسیه را به خاطر مسموم کردن ناوالنی تحریم کرده‌ایم. ما با متحدان اروپایی مان یک تلاش مشترک را آغاز کرده‌ایم تا هزینه هایی را به روسیه اعمال و تحمیل کنیم، به خاطر استفاده از عامل شیمیایی علیه یکی از شهروندان خودش در خاک روسیه. ما در حال آماده کردن بسته تحریمی دیگر علیه روسیه هستیم.

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که به من قدرت و اختیارات بیشتری برای اعمال مجازات شدیدتر علی روسیه می دهد.

دولت بایدن پیش از این تحریم هایی را علیه فعالیت های روسیه اعمال کرده است، از جمله تحریم های مرتبط با حملات هکری سولارویندز، دخالت در انتخابات و شرکت هایی که در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 مشارکت دارند.

در ماه مارس نیز آمریکا به کشورهای گروه 7 پیوست که تحریم هایی را به خاطر مسمومیت و زندانی شدن ناوالنی علیه روسیه اعمال کردند.

جامعه اطلاعاتی امریکا به این جمع بندی رسیده است که ماموران سرویس امنیت داخلی روسیه حمله شیمیایی را با عامل اعصاب علیه ناوالنی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/