به گزارش برنا، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ تن از مقامات ارشد کشورها پیام های تبریک برای رییس جمهور منتخب ارسال کردند. روز ۵ شنبه گفتگوها در وین ادامه یافت. عراقچی گفتگوهای خوبی با مدیرکل آژانس داشت. اولین اجلاس سه جانبه ایران افغانستان و ترکیه را داشتیم. هیات ایرانی روز گذشته به ایران بازگشت.

خطیب زاده بیان کرد: همه طرف ها در وین با قوت‌ و کم آوردن وقت با هم صحبت می کنند. هیچ بعید نیست دور بعد دور پایانی باشد. شورای فنی ایکایو جلسه داشت شورای فنی، دادگاه محسوب نمی شود و به اظهاراتی که نماینده کانادا داد پاسخ داده شد گزارش فنی ایران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی قابل توجه بود. 

خطیب زاده در پاسخ به این سوال که آیا برجام در این دولت به نتیجه می رسد، گفت: دیپلمات ها آدم های خوش بینی هستند و برای قضاوت زود است. متن فاقد ابهام است و آنچه باقی مانده، تصمیم سیاسی است. اگر تصمیم سیاسی اخذ شود در دور پایانی قرار می گیریم. عراقچی برگشته و گزارش خود را ارایه می دهد. گزارش ها درباره برجام دقیق نیست. ایران هیچ گاه رسیدن به توافق را منوط به اسم افراد نکرده و سیاست ما رفع همه تحریم ها است.

 

در حال تکمیل