شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#نخست وزیر

اولین انتخابات پارلمانی اتیوپی در دوره نخست وزیری «آبی احمد»


اولین انتخابات پارلمانی اتیوپی در دوره نخست وزیری «آبی احمد»

مردم اتیوپی امروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا در اولین انتخابات پارلمانی این کشور در دوره نخست وزیر آبی احمد شرکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، درهای 49 هزار و 407 مرکز و حوزه رای گیری صبح امروز به روی مردم اتیوپی گشوده شد تا آنان نمایندگان خود را به پارلمان این کشور بفرستند.

انتخابات پارلمانی اتیوپی در سراسر این کشور به جزء ایالت‌های تیگرای و سومال اتیوپی و 27 حوزه دیگر برگزار می‌شود.

ارتش اتیوپی به منظور سرکوب عناصر وابسته به جبهه آزادی بخش تیگرای نبرد خود را با این عناصر از پاییز گذشته شروع کرد و این نبرد همچنان ادامه دارد و  این درحالی است که طی چند ماه گذشته اتیوپی شاهد درگیری‌های قبیله‌ای بوده است.

در انتخابات امروز بیش از 36 میلیون شهروند اتیوپیایی حق رای دارند و روند رای گیری تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت و نتایج آن طی 10 روز آینده اعلام می‌شود.

از سال 1994 که قانون اساسی اتیوپی به تصویب رسید،  این ششمین انتخابات پارلمانی این کشور و اولین انتخابات در زمان نخست وزیری « آبی  احمد » ( 2018)  محسوب می‌شود.

در انتخابات امروز اتیوپی 9 هزار و 327 نفر نامزد شده‌اند که از این تعداد یکهزار و 976 تن آنان زن هستند.

پارلمان اتیوپی 547 کرسی دارد که در این دوره از انتخابات 482 نماینده راهی پارلمان خواهند شد و مرحله دوم انتخابات در سپتامبر ( شهریورماه ) آینده برگزار می‌شود تا ساکنان  ایالت‌های تیگرای و سومال اتیوپی و دیگر مناطقی که در مرحله اول انتخابات حضور نداشتند، نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند.

گفته می‌شود حزب « شکوفایی » به رهبری آبی احمد بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات امروز دارد.

انتهای پیام/