شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#فوتبال#اروپا

دولت از آلمانی‌ها خواست برای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به لندن نروند


دولت از آلمانی‌ها خواست برای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به لندن نروند

مقام‌های دولتی در آلمان از شهروندان درخواست می‌کنند به دلیل شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس برای تماشای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به پایتخت این کشور سفر نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان از شهروندان آلمانی درخواست کرد که برای تماشای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به لندن سفر نکنند.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که لندن یک منطقه خطر کرونایی با ویروس جهش یافته است و کسی که از این کشور باز می گردد باید دو هفته در قرنطینه قرار گیرد.

وزیر بهداشت آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این گونه سختگیری های دولت آلمان نشان می دهد که اگر ضرورتی وجود ندارد نباید به انگلیس سفر کنیم. فوتبال زیبا است، اما لزوما (برای تماشای آن) نباید در لندن باشیم.

در لندن در 11 جولای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا برگزار می شود و این در حالی است که ویروس جهش یافته هندی به شدت در این کشور در حال شیوع است.

هلگا براین، رئیس دفتر مرکل هم اخیرا به شهروندان آلمانی توصیه کرده که برای تماشای این مسابقات فوتبال به لندن نروند.

وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی خواستار ایجاد تعادل مناسب در جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه نباید در کاهش محدودیت ها زیاده روی کرد خواستار در پیش گرفتن رویکردی برای اعتماد و امنیت در تابستان و همچنین احتیاطی در مسیر رسیدن به پاییز و زمستان شد.

"کارل لایترباخ" از مشاوران دولت آلمان هم با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی در انگلیس به این مسئله که لندن به عنوان محل برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا انتخاب شده است انتقاد وارد کرد و این را غیر قابل قبول دانست که این مسابقات در لندن با تماشاگر برگزار شود. وی درخواست کرد که برگزاری این بازی ها به یک کشور اروپایی دیگر منتقل شود. فینال جام ملت‌های اروپا 2020 از 20 تیر 1400 در شهر لندن کشور انگلیس برگزار می گردد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به گسترش ویروس جهش یافته هندی در انگلیس درباره برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن هشدار داد.

وی همچنین به استادیوم های مملو از تماشاگر در جریان مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در برخی کشورهای اروپایی انتقاد وارد کرده و گفت: پاندمی کرونا هنوز تمام نشده و ویروس جهش یافته هندی بسیار خطرناک است.

وی درباره بالا رفتن شمار مبتلایان جدید در آلمان در صورت گسترش ویروس هندی در این کشور هشدار داد.

کرونای هندی اخیرا به شدت در انگلیس در حال شیوع است و با وجود سرعت بالای روند واکسیناسیون در این کشور منجر به افزایش چشمگیر مبتلایان جدید شده است به گونه‌ای که دولت انگلیس برنامه ها برای لغو محدودیت ها در این کشور را به حال تعلیق درآورده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا هم قواعد سختگیرانه‌ای را برای مسافران از انگلیس و به منظور مهار این ویروس در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/