شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#معترضان

درخواست از «مرکل» برای محاکمه سران رژیم بحرین

درخواست سیاستمداران آلمانی از "مرکل" برای محاکمه سران رژیم بحرین

سیاستمداران آلمانی خواستار محاکمه سران رژیم آل خلیفه به دلیل تشدید سرکوب معترضان شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با فراخوان چندین مسئول بین المللی مبنی بر ضرورت اتخاذ مواضع قاطعانه دولت‌های غربی در قبال رژیم آل خلیفه در بحرین، برخی از شخصیت‌های سیاسی و حقوقدانان آلمانی نیز در نامه‌ای شدید اللحن از "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور خواستند که مواضعی قاطعانه علیه مقامات بحرین به دلیل کارنامه بدشان در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.

"فرانک هاینریش" نماینده برجسته پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی (حزب حاکم) که ریاست کمیته حقوق بشر پارلمان این کشور را نیز بر عهده دارد بر ضرورت محاکمه سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین تاکید کرد. او همچنین خواستار مجازات چندین مقام بحرینی دیگر شد.

به گزارش القدس العربی، هاینریش در نامه‌ای خطاب به "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز نگرانی از بحرانی شدن وضعیت حقوق بشر در بحرین اکید کرد که رژیم آل خلیفه سرکوب فعالان را از سال ۲۰۱۱ میلادی تشدید کرده است.

این نامه دربرگیرنده اطلاعاتی دقیق از شکنجه شدن معارضان سیاسی، شرایط بد بازداشت شدگان، شلوغی بیش از حد زندان‌ها و اهمال پزشکی در این زندان‌ها است.

شخصیت‌های سیاسی آلمان نیز در نامه‌ای خطاب به دولت مرکل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین و لغو مجازات اعدام در این کشور شده و بر ضرورت ورود گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل به منامه تاکید کردند.

این تحرکات در حالی صورت می گیرد که وضعیت شماری از بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در بحرین پیچیده شده و سرکوب معارضان از سوی رژیم آل خلیفه شدت گرفته است.

اخیرا نیز تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری از بازداشت نوجوان بحرینی به نام "کمیل جمعه منصور سلمان حسن"  که فرزند یکی از فعالان و زندانیان سیاسی سابق این کشور است انتقاد کرد.

همچنین یک نهاد حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد خواستار آزادی فعالانی شد که در بحرین به اعدام محکوم شده اند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

رژیم آل خلیفه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.

منبع: تسنیم