شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مهاجران

نگهداری مهاجران در زندان‎‌های فدرال و ایالتی آمریکا

نگهداری مهاجران در زندان‎های فدرال و ایالتی آمریکا

افزایش بازداشت مهاجران در آمریکا باعث استفاده زندان‎های فدرال و ایالتی برای نگهداری آنها شده است.

به گزارش مشرق، مقام‎های یک زندان در ایالت تگزاس آمریکا، می‎گویند که زندانیان خود را از یک زندان ایالتی منتقل می‌کنند تا در میان تلاش‌های مداوم «گِرگ آبوت»، فرماندار تگزاس، برای مهار تعداد مهاجران ورودی از آمریکای مرکزی، ظرفیتی را برای نگه داشتن مهاجران بازداشت شده در این زندان، ایجاد کنند.

به گزارش «الجزیره»، «جرمی دزل»، سخنگوی سازمان دادگستری جنایی تگزاس، اعلام کرد که اداره زندان این ایالت، شروع به انتقال زندانیان از زندان «دولف بریسکو» در شهر «دیلی»، به سایر زندان‌ها کرده است.

به گفته وی، «ایالت تگزاس همچنان به مقابله با هجوم بی سابقه مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی می‌پردازد.»

طبق داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از ۱۸۰ هزار مهاجر در ماه می‌، تلاش کردند از مرز آمریکا عبور کنند، که بالاترین رقم در طول ۲۰ سال گذشته است.

«آبوت»، اخیرا اعلام کرد که زندان‌های این ایالت به دنبال فضای اضافی برای قرار دادن تعداد بیشتری از افراد دستگیر شده هستند.

وی افزود که ۲۵۰ میلیون دلار پول دولت را به عنوان پیش پرداخت برای ادامه ساخت دیواری در مرز تگزاس با مکزیک، هزینه خواهد کرد.

ـدونالد ترامپ»، ساخت دیواری در امتداد مرز را آغاز کرده بود و گفته بود که این کار برای جلوگیری از ورود مهاجران و جنایتکاران به آمریکا ضروری است. 

وی همچنین مدعی شده بود که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهد کرد؛ اما مکزیک هزینه آن را پرداخت نکرد.

در عوض، دولت ترامپ مبلغ ۱۶.۴۵ میلیارد دلار پول فدرال را برای تامین بودجه ساخت و ساز این دیوار که هرگز به پایان نرسید، اختصاص داد.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، یعنی اولین روز ریاست جمهوری «جو بایدن»، وی طرحی اجرایی را صادر کرد که بر اساس آن ساختن دیوارها متوقف شد.

بایدن در این رابطه گفته بود «یک دیوار بزرگ که تمام مرزهای جنوبی را پوشانده است، یک راه حل جدی سیاسی نیست.»

دستور بایدن، نخستین اقدام  طی یک سلسله اقدامات برای خنثی کردن بسیاری از محدودیت‌های مهاجرتی دولت ترامپ بود.

با این وجود سیاست‌های بایدن باعث هجوم ده‌ها هزار مهاجر به مرزهای جنوبی آمریکا شده است.

منبع: میزان