شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات

مأمور تشکیل کابینه راهی امارات شد/هدف حریری چیست؟

سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان که مدت‌هاست در این امر ناکام مانده است، عصر یکشنبه راهی امارات متحده عربی شد.

مأمور تشکیل کابینه راهی امارات شد/هدف حریری چیست؟

به گزارش منیبان؛ از رسانه‌های لبنان، این سفر همزمان با آن روی می‌دهد که چندین بار وی از کناره‌گیری از مأموریت برای تشکیل کابینه خبر داده بود.

او پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه النهار لبنان تاکید کرد، اولویت وی تشکیل کابینه است اما  انصراف از انجام این ماموریت هم  جزو گزینه‌های او  محسوب می‌شود.

هرچند هدف از این سفر اعلام نشده است، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سفر وی به ابوظبی برای رایزنی با مقامات امارات به منظور تشکیل کابینه لبنان صورت گرفته است.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که الحریری سه هفته پیش، پس از اقامت طولانی در امارات به لبنان برگشته بود، در آن زمان نیز حضور طولانی مدت وی در امارات این شایعه را ایجاد کرد که او در ابوظبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

حدود هفت ماه است که سعد حریری از سوی پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه لبنان شده ولی وی تاکنون در این امر موفق نبوده است.

این ناتوانی موجب شده تا خسارت‌های این کشور دوچندان شده و باعث شود میشل عون رئیس جمهوری لبنان در اواخر اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کند که عدم تشکیل دولت جدید در چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم عاجز است.

عون در این نامه همچنین بیان کرد که «عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف (حریری) به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است».