به گزارش برنا؛ به نقل از گاردین، موج گرمای امسال در بسیاری از کشورهای جهان طاقت فرسا شده است. آمریکا هم با توجه به این موج گرمایی که به غرب این کشور رسیده، رکورد گرما را در زمان مشابه نسبت به سال های قبل شکانده و خشکسالی تاریخی را ایجاد کرده است.

شواهد حکایت از پیش رو بودن تابستانی داغ دارد و هواشناسی نسبت به وقوع آتش سوزی های مختلف به دلیل گرمای زیاد هشدار داده است.

در این میان، شهر دریاچه نمک با 42 درجه سانتی گراد رکورددار شد در حالی که اپراتورهای برق در تگزاس و کالیفرنیا، از مردم خواسته اند در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مانع از خاموشی و قطع جریان برق شود. گرمای بی سابقه در آمریکا پیش از شروع فصل تابستان آغاز شده است.

دانشمندان آمریکایی از مدت ها قبل این بحران گرمایی را هشدار داده بودند. هوا در مناطق ساحلی کمی قابل تحمل تر است اما کارشناسان هواشناسی نسبت به احتمال بروز خشکسالی، آتش گرفتن جنگل ها و از بین رفتن محیط زیست به دنبال بروز این گرمای بی سابقه ابراز نگرانی کرده اند.

آنها اصلی ترین عامل این گرما را که طی 1200 سال گذشته سابقه نداشته، تغییرات آب و هوایی ایجاد شده توسط بشر عنوان کرده اند. به گفته آنها، با بررسی حلقه های درختان و دیگر سوابق به دست آمده، می توان چگونگی تغییر در زمان حال نسبت به گذشته را مشاهده کرد. با این بررسی ها می توان دریافت که این تغییرات در آب و هوا طبیعی نیست و به دلیل فعالیت های انسانی از قبیل انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد شده اند.

با تداوم این روند، میزان آب کاهش یافته و خشکسالی تشدید می شود، آتش سوزی حیات وحش افزایش یافته و موج گرما بالا می گیرد. تمام این ها هشداری است که اقدام سریعی را برای تغییر آب و هوا می طلبد.

آتش سوزی هایی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم، وحشتناک بوده اند و با روند افزایشی دمای هوا انتظار می رود که امسال هم شاهد آتش سوزی های گسترده در سطح جنگل ها باشیم. به گزارش سیناپرس، شاید این تغییرات مسئله عجیب و غریبی نباشند اما هر سال با روند فزاینده ای پیش می روند و این به مرور می تواند محیط زیست ما انسان ها را با خطر نابودی مواجه کند.

در حال حاضر حدود 72 درصد مردم آمریکا معتقدند که گرمایش جهانی اتفاق افتاده است و تنها 40 درصد بر این باورند که این گرمایش و به دنبال آن خشکسالی، آنها را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار داده است.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که آمریکا اکنون در مرحله خشکسالی به سر می برد و به دلیل فقدان رطوبت خاک، گرمای خورشید، زمین و جریان هوا را سریع تر گرم می کند. درواقع، زمین مانند یک بشقاب داغ است که ما انسان ها روی آن ایستاده ایم.