شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

زمان اولین دیدار بایدن و اشرف غنی اعلام شد

کدخبر: 420694
کاخ سفید خبر داد که رئیس جمهور آمریکا جمعه با رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان دیدار خواهد کرد.

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت‌وگو کند.

کاخ  سفید در بیانیه خود اعلام کرد: «در اولین دیدار رو در رو، بایدن به دنبال اطمینان بخشیدن به غنی و عبدالله درباره حمایت آمریکا از مردم افغانستان از جمله کمکهای دیپلماتیکی، اقتصادی و بشردوستانه است.

بایدن در این دیدار بر تعهد آمریکا تاکید خواهد کرد که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی تبدیل نخواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید اضافه شده است: «سفر رئیس جمهور غنی و دکتر عبدالله بر مشارکت پایدار میان آمریکا و افغانستان در حالی که عقب نشینی ادامه می یابد تاکید خواهد کرد».

وزارت دفاع آمریکا چندی پیش در گزارشی خبر داد که انتظار می‌رود تا 11 سپتامبر به طور کامل انجام شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در گزارش خود اعلام کرد از زمانی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در آوریل گذشته دستور خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را صادر کرد، آمریکا معادل 500 هواپیمای باری از نوع سی-17 مملو از تجهیزات از افغانستان خارج کرده است.

همچنین ارتش آمریکا 13 هزار قطعه از تجهیزات نظامی خود را به سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده تا آن را منهدم کنند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد که کنترل تعداد دیگری از پایگاه‌های نظامی را به نیروهای افغانستانی تحویل داده است.

مهمترین پایگاه نظامی که کنترل آن به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد پایگاه نظامی بگرام بوده که در فاصله 50 کیلومتری شمال شرق کابل قرار دارد.

آمریکا قصد دارد تا در 11 سپتامبر 2021 و در 20 سالگی حمله نظامی به افغانستان تمامی 2500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کند.

از سال 2001 تاکنون 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.