شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#حماس#فلسطین

توافق احزاب دولت ائتلافی آلمان برای ممنوعیت برافراشتن پرچم حماس


توافق احزاب دولت ائتلافی آلمان برای ممنوعیت برافراشتن پرچم حماس

احزاب دولت ائتلافی آلمان درباره ممنوعیت پرچم گروه مقاومت فلسطین حماس به توافق دست یافتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره طرح ممنوعیت برافراشتن پرچم گروه مقاومت فلسطین حماس به توافق رسیدند.

فراکسیون های دولتی در پارلمان آلمان درباره ممنوعیت پرچم سبز حماس که معمولا از طرف طرفداران این گروه ها به اهتزار در می آید توافق کردند.

تورستن فرای، معاون رئیس احزاب ائتلافی سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان در این باره به روزنامه دی ولت گفت: «ما نمی‌خواهیم پرچم سازمان‌های تروریستی در خاک آلمان به اهتزاز درآید». وی افزود که دولت آلمان باید به تظاهرات های ضد یهودی در ماه می سریع و قاطعانه پاسخ دهد.

وی همچنین درباره اتفاق نظر حزب سوسیال دموکرات در این مسئله با دولت ائتلافی ابراز خرسندی کرده و خشنودی خود را از پیوستن حزب دیگر دولت یعنی سوسیال دمکرات‌ها به این تصمیم دو حزب خواهر ابراز داشت. این تصمیم با افزودن یک تبصره به ماده 86 قانون کیفری آلمان در رابطه با فعالیت سازمان‌های ضد قانون اساسی و همچنین سازمان‌هایی که در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارند، اتخاذ شد.

روز 30 اردیبهشت امسال جنگی 11 روزه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به پایان رسید که در آن بیش از 230 غیرنظامی فلسطینی، از جمله 65 کودک و 39 زن کشته شدند، 1710 نفر نیز زخمی شدند و 58 هزار نفر هم آواره شدند.

در طول این 11 روز طرفداران فلسطینی‌ها در بسیاری از شهرهای آلمان اقدام به تظاهرات ضد اسرائیلی کردند که برخی از این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

احزاب دولت ائتلافی آلمان متشکل از اتحاد دموکرات مسیحی، اتحاد سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دمکرات همچنین تصمیم گرفته در آینده برای افرادی که جرایم یهودی‌ستیزانه و نژادپرستانه مرتکب و محکوم می‌شوند تابعیت آلمانی داده نشود.

ممنوعیت پرچم حماس در آلمان پیامد جنگ یازده روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دستور کار قرار گرفت.

دولت آلمان در دوران جنگ غزه در اظهار نظرهای مختلف به صورت یکجانبه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و اقدامات گروه حماس در دفاع از فلسطینیان را محکوم می کرد.

انتهای پیام/