شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

اولین انتخابات مجلس شورا در قطر برگزار می‌شود


اولین انتخابات مجلس شورا در قطر برگزار می‌شود

نخست وزیر قطر از برگزاری اولین انتخابات مجلس شورای این کشور در اکتبر آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، شیخ خالد بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر امروز یک شنبه اعلام کرد، رهبری این امیرنشین قصد دارد انتخابات مجلس شورا را اکتبر آینده در آزادترین و شفاف‌ترین شکل ممکن برگزار کند.

نخست وزیر قطر که در نشستی با مدیران روزنامه های این کشور گفتگو می کرد، گفت: دولت توجه خاصی به طرح قانون انتخابات در کشور دارد و قرار است به نحوی تدوین و تصویب شود که پول نقشی در روند انتخابات پیدا نکند.

شیخ خالد بن خلیفه در ادامه گفتگوی خود افزود: دولت سقفی را برای هزینه تبلیغات انتخاباتی قرار داده و مجازات هایی را برای نامزدی که از حمایت مالی خارجی بهره مند شود در نظر گرفته است، همچنین خرید و فروش رای هم جرایم سنگینی در پی خواهد داشت.

نخست وزیر قطر در ادامه افزود: نقش ما به عنوان دولت تضمین شفافیت و سلامت انتخابات و بی طرفی تمامی موسسات دولتی در قبال تمامی نامزدها است، تا عدالت و برابری و فرصت‌های مساوی برای همه فراهم شود.

به گفته بن خلیفه این بی طرفی شامل بخش رسانه هم می‌شود و در این چارچوب قرار است فرصت‌های مساوی برای پوشش رسانه‌ای به هر نامزد داده شود همچنین با توسعه حوزه های انتخاباتی تلاش داریم تمامی اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/