شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#مذاکرات برجام

عراقچی: به آخر مذاکرات برجام نزدیک شدیم

کدخبر: 420683
اقتصاد نیوز : عراقچی گفت: مسیری زیادی را تا الان آماده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی باقی‌مانده مسیر، ساده نخواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (یکشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: پیشرفت ما این دور نسبتا خوب بوده به جهت این‌که متون به مقدار بسیار زیادی الان آماده است و آن مقداری که آماده نیست حداقل یک وضعیت کاملا مشخصی دارد و تصویری از اختلافات نشان می‌دهد و این‌که در چه مرحله‌ای هستند و این به تصمیم گیران کمک می‌کند که تصمیم درست را اتخاذ کنند.

وی افزود: مسیری زیادی را تا الان آماده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی باقی‌مانده مسیر، ساده نخواهد بود.

عراقچی گفت: امیدوارم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل ما بتوانند تصمیمات خودشان را بگیرد ان شاءالله بتوانیم به توافقی برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ تغییری نکرده و ما خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم و راستی آزمایی آنها و بعد بازگشت ایران به تعهداتش در برجام.

عراقچی گفت:‌وزن مسائلی که حل شده بیشتر است.

وی درباره گفت‌وگویش با رافائل گروسی اظهار داشت: درباره موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس که باید مورد حل و فصل قرار بگیرد و نحوه کمک آژانس به پیشرفت مذاکرات بعضی جاها هست که برخی نکات فنی وجود دارد و وظایفی که بعد از رسیدن به توافق احتمالی آژانس باید ایفا کند، صحبت کنیم.

معاون وزیر خارجه درباره تمدید تفاهم بین ایران و آژانس بیان کرد: درباره این موضوع بحث شد و این موضوع مهمی است که در تهران تصمیم گیری خواهد شد و من هیچ قضاوتی در این خصوص ندارم.

این خبر در حال تکمیل است..