شهر خبر

با رد طرح نبیه بری؛

جبران باسیل: می خواهم از یک دوست یعنی سید حسن نصرالله کمک بگیرم

جبران باسیل: می خواهم از یک دوست یعنی سید حسن نصرالله کمک بگیرم

رئیس جریان ملی آزاد لبنان ضمن رد ابتکار عمل نبیه بری رئیس پارلمان این کشور، گفت:آقای سید حسن، می دانم که شما درباره حق کوتاهی نمی کنید.آنچه را که برای خودتان می پذیرید، قبول می کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، رئیس جریان ملی آزاد لبنان امروز (یک شنبه) در سخنانی تلویزیونی ابتکار عمل پیشنهادی نبیه بری( اعطای حق به مسیحیان برای تعیین شش وزیر در کابینه آینده در مقابل ۱۶ وزیر از جانب خودش (نبیه بری) و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه) رئیس پارلمان این کشور برای حل بحران سیاسی و توافق بر سر ترکیب کابینه آینده را رد کرد.

باسیل با رد این ابتکار عمل گفت: برابری واقعی در آن است که به مسیحیان و مسلمانان هریک حق تعیین ۱۲ وزیر داده شود. ما خواستار انجام اصلاحات در نظام داخلی پارلمان هستیم و نقش رئیس پارلمان تفسیر قانون اساسی نیست.

وی با حمله شدید به حامیان ابتکار عمل پیشنهادی نبیه بری خطاب به آنها گفت: شما از شراکت ناراحت هستید و خواهان احترام به اختیارات نیستید؛ شما خواهان اصلاحات نیستند؛ شما چیزی جز خلاص شدن از ما نمی خواهید.

رئیس جریان ملی آزاد در عین حال ماموریت تشکیل دولت لبنان را برعهده نخست وزیر مامور از طریق توافق با رئیس جمهور دانست و از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله خواست تا نقش داور را برای حل و فصل اختلاف موجود ایفا کند.

وی گفت: امروز می خواهم نه تنها از یک دوست یعنی سید حسن نصرالله کمک بگیرم بلکه بالاتر از آن می خواهم که ایشان نقش داور را در این موضوع ایفا کند، زیرا من به وی و صداقتش درباره موضوع حق و حقوق اطمینان دارم. وی می داند که ما هدف قرار گرفته ایم و هر اتفاقی که می افتد، برای ضربه زدن به ما است. وی می داند که ما در زمینه موضوع دولت از بسیاری از موارد صرف نظر کردیم.

باسیل خطاب به دبیرکل حزب الله تاکید کرد: آقای سید حسن، می دانم که شما درباره حق کوتاهی نمی کنید. من جبران باسیل هستم، بدون اینکه باری بر دوش شما بگذارم، آنچه را که برای خودتان می پذیرید، قبول می کنم. این آخرین حرف من درخصوص موضوع دولت است.