شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارکینگ#شورای عالی#پلاسکو

مصوبه تازه شورای عالی شهرسازی درخصوص پارکینگ پلاسکو

کدخبر: 420617
اقتصادنیوز :‌شورای عالی شهرسازی در مصوبه ای، مشکل تامین پارکینگ برای ساختمان جدیدالاحداث پلاسکو را حل کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ،فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورای عالی در خصوص استماع گزارش بنیاد مستضعفان پیرامون پروژه ساختمان پلاسکو و تعیین تکلیف آن را به شهردار و استاندار تهران ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۲/۸، پیرو مصوبات مورخ ۹۵/۱۲/۲ و۹۷/۱۰/۲۴ خود گزارش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص میزان پیشرفت پروژه پلاسکو را استماع و به شرح زیر تصمیم گیری کرد:

۱. شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تمرکز بر ابعاد مختلف پروژه پلاسکو، ضرورت تأمین معادل واحدهای تجاری آسیب دیده و یادمان شهدای آتش نشان در ساختمان جدید الاحداث را مد نظر داشته و بنا بر ضرورت انطباق اقدامات اجرایی با پروانه ساختمانی بر تسریع در فرآیندهای قانونی اخذ پروانه تاکید می‌کند.

۲. نظر به تخریب قهری ساختمان پلاسکو، لزوم تثبیت حقوق مکتسبه و ضرورت تأمین پارکینگ از یک طرف و عدم امکان تأمین پارکینگ مطابق ضوابط طرح تفصیلی در ساختمان جدیدالاحداث و نیز عدم امکان استفاده از فضای باز مجاور ساختمان بنا بر ثبت ملی اراضی و ممنوعیت‌های میراثی وضع شده توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همسو با سیاست‌های کاهش و کنترل حضور خودرو در بافت مرکزی شهر تهران مقرر می‌گردد: پارکینگ مورد توافق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شهرداری تهران موسوم به پروانه توسط بنیاد مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شده و به عنوان پارکینگ مورد نیاز ساختمان پلاسکو اختصاص یابد.

۳. شهرداری تهران در جهت تعدیل و کاهش حضور خودرو در بافت مرکزی شهر و تسریع فرایند نوسازی بافت ناکارآمد موجود و همچنین افزایش سهم حمل و نقل عمومی در بافت موصوف، ضوابط تأمین پارکینگ در این بافت را مورد بازنگری قرار داده و پس از طی فرآیند قانونی لازم به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال کند.