به گزارش برنا، این فیلم هشتمین ساخته بلند سینمایی ابوالقاسم طالبی در مقام کارگردان است که به ماجرای قحطی فراگیر ایران در زمان جنگ جهانی اول  و حضور متفقین در کشورمان می پردازد.

داستان «یتیم خانه ایران» از اواخر دوره قاجار و شروع جنگ جهانی اول و حضور نیروهای نظامی روس و انگلیس در ایران آغاز می شود. زمانی که به دلیل حضور نظامیان خارجی قحطی در ایران اتفاق افتاد و به دلیل آن که اجازه تجارت و واردات محصولات غذایی به مردم داده نمی شد از جمعیت 20 میلیونی ایران 10 میلیون نفر بدون شلیک گلوله ای کشته شدند.

علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی، قطب الدین صادقی، آهو خردمند، علی شادمان، ایمان صفا، بهار محمدپور، بهارک صالح نیا، حمید تاج دولتی، والا شهیدی، مصطفی بهشتی، مهری آل آقا، محسن حسینی، اصغر حیدری، ملیکا شعبان و مجید معافی به عنوان بازیگران ایرانی و برایان تروفه، کامرون چاپمن، برت جان کورن، پاول ایونی، جان اتول، توبی هیوز و کلوم کوتس از جمله بازیگرانی خارجی هستند که در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» نقش آفرینی کرده اند.

محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده این فیلم است و اصغر نیک سیرت زبانگردانی و ترجمه به زبان بوسنیایی «یتیم خانه ایران» را برعهده دارد و یکشنبه سی ام خرداد ساعت 22:30 به وقت تهران مخاطبان کانال بالکان شبکه سحر این فیلم را خواهند دید.