گزینه های جانشینی اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران

رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان سفر تیم ملی ایران به بحرین درباره وضعیت اسکوچیچ گفت باید با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مشورت کند.

پس از این صحبت های نامفهوم و گنگ رئیس فدراسیون، دیگر شاهد هیچ واکنش رسمی نبودیم؛ البته منهای اظهارنظر مدیررسانه ای تیم ملی که در آن مصاحبه هم اثری از حمایت همه جانبه از اسکوچیچ یا تعیین تکلیف او به چشم نمی خورد.

بنابراین فدراسیون فوتبال یا می خواهد در بحث قرارداد با اسکوچیچ ، او را وادار به عقب نشینی کند یا منتظر قرعه کشی دور بعدی مقدماتی جام جهانی باشد و حریفان تیم ملی را ورانداز کند تا ببیند اصلا قرارداد با این مربی، به صرفه است یا نه؟

احتمال بازگشت کی روش به تیم ملی؟

اینکه بحث کارلوس کی روش به طور واضح از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب نمی شود هم به همین دلیل است؛ در زمینه گزینه های داخلی، به نظر نمی رسد یحیی گل محمدی یا امیر قلعه نویی که این روزها در تیم های خودشان هزار گرفتاری دارند کاندیدای نیمکت تیم ملی باشند.

یگانه گزینه داخلی که در این زمینه باقی می ماند علی دایی است؛ اما درباره اوهم نمی شود با قاطعیت خبر از همکاری اش با تیم ملی داد. چرا که عقل و انصاف حکم می کند گزینه نخست فدراسیون فوتبال برای کادرفنی تیم ملی آقای اسکوچیچ است.

در این میان اما یک نکته قابل بحث، مستتر است که کمتر کسی به آن اشاره می کند؛ این روزها همه از فدراسیون فوتبال توقع تمدید قرارداد اسکوچیچ را دارند اما در نقطه مقابل هیچ کس نمی داند پیشنهادهای دراگان برای تمدید قرارداد به فدراسیون چیست؟ نه کسی از مبلغ پیشنهادی او به عزیزی خادم مطلع است، نه هیچ کس می داند او چه مدت زمانی را برای قراردادش در نظر گرفته...