شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#زاهدان#سیستان و بلوچستان

نگرانی جدی از افزایش آمار کرونا در این استان

دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۳۶۱ مورد جدید به ۴۵ هزار و ۵۶ نفر رسید.

نگرانی جدی از افزایش آمار کرونا در این استان

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در طی یک هفته گذشته به طور میانگین در هر یک ساعت، ۲۴ نفر از مبتلایان جدید بیماری کرونا مورد شناسایی شدند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری گفت: تعداد موارد مثبت جدید روزانه به بیش از ۷۰۰ مورد در روز افزایش یافته و متاسفانه پیش‌بینی می‌شود روند ابتلا در هفته آتی نیز تشدید شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد رکورد شکنی تعداد مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در استان بوده‌ایم، به‌طوری‌که در این هفته ۳۹۵۰ مبتلای جدید در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۲۹ خرداد نیز با شناسایی ۳۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان تعداد کلّ موارد مثبت در استان به ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده‌است.

نگرانی استاندار از افزایش آمار مبتلایان به کرونا  

استاندار سیستان و بلوچستان هم اظهار کرد: با توجه به نگرانی جدی از رشد فزاینده تعداد بیماران کرونایی به ویژه در مرکز استان و پیش‌بینی افزایش آمار کنونی طی روزهای آینده، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، بر اساس امکانات و تجهیزات در اختیار آمادگی کامل را داشته باشند.

احمدعلی موهبتی دیروز شنبه ۲۹ خرداد در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور و سایر اعضای ستاد امروز شنبه برگزار شد طی سخنانی گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اعم از دولتی و خصوصی موظفند آمادگی کامل را برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی احتمالی داشته باشند.

 موهبتی ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان و دستگاه‌هایی از قبیل آموزش و پرورش، هلال احمر و ورزش و جوانان آمادگی لازم را برای پذیرش و جداسازی بیماران سرپایی داشته باشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به بروز بیماری های مسری و واگیردار در کشورهای همسایه و از طرفی افزایش تعداد بیماران در استان تردد اتباع خارجی در مرزها به شدت کنترل و در صورت ورود، طرد شوند.

 رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا بیان دکرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی در مرکز و چند شهر استان برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم و جشن های انتخاباتی، نمازهای جمعه و جماعات برگزار نشود.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و هشدار همگانی در خصوص شیوع کرونا جهش‌یافته هندی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما گفت: محدودیت تردد به شهرهای قرمز و نظارت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۳۶۱ مورد جدید به ۴۵ هزار و ۵۶ نفر رسید.

سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۲۹ خرداد، ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۴۵۱ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استانداردترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که ۷ نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

هاشمی شهری افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تایید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.