شهر خبر
بازار سهام در یک نما؛

افزایش صف نشینی در بورس/ رشد مازاد عرضه بازار +اینفو

کدخبر: 420577
اقتصاد نیوز : در معاملات روز یکشنبه ارزش صف‌های فروش 15 درصد افزایش یافت و به هزار و 578 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد اندک هزار و 689 واحدی به رقم یک میلیون و 163 هزار و 721 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل فرابوس 28 واحد پائین آمد و به رقم 17 هزار و 284 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز از کانال 370 هزار واحدی سقوط کرد و با افت 913 واحدی در سطح 369 هزار و 887 واحدی ایستاد.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «فارس» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فملی»، «خودرو» و «خساپا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و غکورش و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی، تنوین، امین و تملت) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل شستا، وغدیر، وبانک و وصندوق) افزایش یافت.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 147 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 11 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 5 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 4 هزار و 641 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 39 درصد کاهش یافت و در رقم 287 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد افزایش یافت و هزار و 578 میلیارد تومان شد.