به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان که صبح امروز 30 خردادماه در دبستان استثنایی دخترانه رجائیه منطقه 15 برگزار شد ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: برخی از ابزارها واقعیت‌ها را آنطور که هست نشان نمی‌دهند اندازه واقعی اشیا تحت تاثیر ابزار است پدیده‌های اجتماعی نیز تحت تاثیر فیلترهای ذهنی می‌توانند کوچکتر یا بزرگتر از واقعیت جلوه دهند.

او افزود:سنجش سلامت یک رویداد بسیار بزرگ است وقتی اندازه واقعی کار را مورد توجه قرار دهیم، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: اینکه زودتر بدانیم فرزندمان دچار اختلال هستند یا خیر، مهم است. هر یک از دانش‌آموزان دنیایی از عظمت هستند و اهتمام سنجیده به یک دانش‌آموز قابل اندازه گیری نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح سنجش آثار فردی و اجتماعی دارد که یافته علمی تولید می‌کند تصریح کرد: تجمیع اطلاعات دانش‌آموزان آموزه‌هایی را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد و این کار یک عمل فراگیر ملی است که ارزش بالایی دارد.

او با اشاره به اینکه طرح سنجش به پیشرفت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها کمک می‌کند افزود: با توسعه تعداد مراکز و افزایش آزمون‌ها این طرح به یک طرح تاثیر گذار تبدیل شده است. نوبت دهی‌های طرح سنجش به صورت الکترونیکی است و در زمان مراجعه به پایگاه‌ها تلاش داریم تا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

حاجی میرزایی گفت: ما در ۲۷ اردیبهشت امتحانات حضوری را داشتیم و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت داشتند که طبق ارزیابی‌های مقامات بهداشتی ۹۵ درصد پروتکل‌ها رعایت شد. ما در آموزش و پرورش تلاش داریم از سلامت دانش‌آموزان اطمینان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: توانایی حرکتی دانش‌آموزان که به صورت موردی به سنجش افزوده شده یک گام مهمی است. سنجش توده بدنی دانش‌آموزان که به سلامت افراد کمک می‌کند در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است .