شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتسال#سازمان لیگ

نقدی بر اظهارات مدیرعامل گیتی پسند؛

تشکیل فدراسیون فوتسال پیشکش؛ سازمان لیگ فوتسال را حفظ می‌کردید!

تشکیل فدراسیون فوتسال پیشکش؛ سازمان لیگ فوتسال را حفظ می‌کردید!

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال می‌گوید این رشته باید صاحب فدراسیون شود؛ این در حالی است که سازمان لیگ حتی نتوانسته موجودیت خود را بعد از چند سال فعالیت حفظ کند!

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جنتی مدیرعامل باشگاه گیتی پسند و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با گلایه از شرایط حاکم بر فوتسال و عدم حمایت از این رشته گفت: فوتسال مثل یک «بچه سر راهی» فوتبال است. باشگاه‌های خصوصی فوتسال برای اینکه دیده شوند، برای حق پخش تلویزیونی پول می‌دهند. این برای فوتسال ایران که جزو لیگ‌های حرفه‌ای دنیا است، خوب نیست.

وی افزود: در بخش سخت افزاری و سالن‌های فوتسال هم باید بگویم که در کل کشور تنها چهار سالن استاندارد داریم و فکری برای حل این مشکل نشده است در حالی که از نظر استعداد، در فوتسال بالاتر از فوتبال چمنی هستیم.

جنتی در خصوص اینکه آیا تشکیل فدراسیون فوتسال می‌تواند به این رشته کمک کند؟ گفت: اگر خودمان صاحب فدراسیون شویم، خیلی کمک می‌کند. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال سر تمرین تیم‌های ملی حاضر نمی‌شوند. این برای فوتسال درد است. فوتبال پربیننده است و آقایان خودشان را در این رشته نشان می‌دهند. پاداش و جوایز فوتبال هم فوق العاده با فوتسال متفاوت است.

اظهارات عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در شرایطی مطرح می‌شود که فدراسیون فوتبال اخیراً سازمان لیگ فوتسال را منحل کرده است. سازمان لیگ فوتسال از چند سال پیش به صورت مستقل از فدراسیون فوتبال، وظیفه سازماندهی و برگزاری مسابقات فوتسال را در تمام رده‌های سنی بر عهده داشت. این سازمان در زمان ریاست سیدرضا افتخاری بر کمیته فوتسال و با کمک باشگاه‌ها، حتی صاحب ساختمان شد تا از نظر موقعیت مکانی هم مستقل از فوتبال شود.

با این حال و در پی مصوبه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتسال در نهایت منحل شد و برنامه ریزی های فوتسال زیر نظر کمیته مسابقات و سازمان لیگ فوتبال انجام می‌شود.

تشکیل فدراسیون فوتسال پیشکش؛ سازمان لیگ فوتسال را حفظ می‌کردید!
برگزاری جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در ساختمان سازمان لیگ فوتبال

برگزاری جلسه اخیر هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در ساختمان سازمان لیگ فوتبال و در دفتر حیدر بهاروند خود گویای موضوعی است که چندی پیش خبرگزاری مهر در گزارشی به آن اشاره داشت. حتی خبر مصوبات این جلسه در سایت سازمان لیگ فوتبال منتشر شده است.

علیرضا جنتی که خودش هم در این جلسه حضور داشته، در حالی دم از تشکیل فدراسیون فوتسال می‌زند که به عنوان عضوی از سازمان لیگ فوتسال حتی نتوانسته از موجودیت این سازمان دفاع کند. فشار فدراسیون فوتبال برای منحل کردن سازمان لیگ در سال‌های گذشته هم به شکل‌های دیگری وجود داشت اما اعضای سابق هیات رئیسه مقابل آن ایستادگی کرده بودند.

موضوع دیگری هم که در ماه‌های گذشته خبرساز شد، بحث فروش ساختمان سازمان لیگ و کمیته فوتسال بوده است. این بحث همچنان از سوی فدراسیون دنبال می‌شود و سازمان لیگ نتوانسته در مقابل تصمیم فدراسیون فوتبال ایستادگی کند.

رویای تشکیل فدراسیون فوتسال مدت‌ها است که نقش بر آب شده است و اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال به جای دنبال کردن این رویا، بهتر است سرمایه‌های فعلی خود را حفظ کنند.