شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنگ کنگ

در ادامه همراهی با سیاست های ضدچینی آمریکا؛

تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم

تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم

تایوان به دنبال انجام برخی اصلاحات در فعالیت های دفتر هنگ کنگ است- اقدامی که می تواند به معنای زیر سوال بردن سیاست «چین واحد» تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت محلی تایوان امروز یکشنبه اعلام کرد که در پی تعدیل و اصلاح فعالیت های حرفه ای نمایندگانشان در دفتر هنگ کنگ هستند. این تصمیم در پی آن اعلام شد که دولت محلی هنگ کنگ از نمایندگان تایوانی خواسته بود سندی را در حمایت از سیاست ارضی چین مبنی بر اینکه تایوان بخشی از خاک این کشور محسوب می شود، امضا کنند.

شورای امور داخلی تایوان مدعی است که از جولای ۲۰۱۸ تاکنون، دولت هنگ کنک مرتباً شرایط غیر معقول سیاسی را دستاویزی برای صدور روادید کارکنان تایوانی دفتر هنگ کنگ قرار می دهد که شامل امضا کردن سند تعهد به «چین واحد» نیز می شود.

شورای امور داخلی تایوان همچنین افزود: از ۲۱ ژوئن، دفتر ما در هنگ کنگ روش های مدیریت امور حرفه ای را اصلاح خواهد کرد. این شورا جزئیات بیشتری از این کار ارائه نکرد غیر از ذکر این مطلب که دفتر «فعالیت های ضروری» اش را حفظ می کند.

همچنین این شورا بر این نکته نیز تاکید کرد که کارکنانشان در دفتر هنگ کنگ هیچ سندی مبنی بر «چین واحد» را امضا نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این صحبت ها در حالی بیان می شود که تایوان در پافشاری بر سیاست های جدایی طلبانه اش از ناحیه کشورهای غربی علی الخصوص ایالات متحده احساس پشتگرمی می کند.

پیشتر نیز دولت چین برای چندمین بار هشدار داده بود که مداخله بیگانگان در مسائل مربوط به تایوان را برنمی تابد و به هرگونه تبانی در این خصوص نیز، پاسخی کوبنده خواهد داد و در همین راستا، چند روز پیش، ۲۸ فروند هواپیمای چینی شامل جنگنده و بمب افکن های هسته ای، با ورود به حریم هوایی جزیره تایوان، به قدرت نمایی پرداختند.

چین بر این باور است که برخی مقامات تایوان در همدستی با بیگانگان به دنبال جدایی طلبی هستند. پکن پیشتر هم به واشنگتن هشدار داده بود که سیگنال هایش ممکن است به تحریک جریان های جدایی طلب تایوان منجر شود و باید از این کار دست بردارد. همچنین، پکن پیشتر هشدار داده بود که جدایی طلبی تایوان، معنایی جز جنگ نخواهد داشت.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.