شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#شورای شهر#قم

تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر قم

تعدادی از کاندیداهای مشهور با حضور در فرمانداری قم نسبت به تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر قم انتقاد کردند.

انتخابات شوراها

به گزارش همشهری آنلاین، با گذشت ۳۲ ساعت از پایان انتخابات شورای اسلامی شهر قم، تعدادی از کاندیدهای مطرح، تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات را شائبه‌برانگیز می‌دانند.

انتخابات قبلی شورای اسلامی شهر قم با اینکه به صورت کاغذی برگزار شد نتیجه آن زودتر از انتخابات دوره ششم اعلام شد.

امسال با الکترونیکی شدن برگزاری انتخابات شورا انتظار می‌رفت نتیجه آن چند ساعت پس از پایان انتخابات اعلام شود.

روز گذشته لیست غیررسمی از منتخبان شورای اسلامی شهر قم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از شکست لیست سنتی شورای هماهنگی اصولگرایان دارد.

در انتخابات پنجم ۱۲ عضو از ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر از لیست این شورا انتخاب شدند ولی گفته می‌شود در این دوره از انتخابات دست کم ۶ کاندیدای لیست هم‌افزایی نیروهای انقلابی حائز آرای کافی برای عضویت در شورای اسلامی شهر قم شدند.

کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان قم روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روند برگزاری انتخابات و دلایل تاخیر در اعلام نتیجه ذکر شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر قم به دلایل متعددی از جمله طولانی بودن زمان برگزاری انتخابات از ٧ صبح روز جمعه تا ساعت ٢ بامداد شنبه، اولویت شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری، کثرت نامزدهای این انتخابات، قطعی شبکه ارتباطی در برخی ساعات روز  و اجتناب ناپذیر بودن اخذ رای بصورت آفلاین و دستی  در برخی شعب، حساسیت حمل و جابجایی صندوق‌های الکترونیکی و نهایتا تأکید بر دقت در انجام فرآیند تجمیع صورتجلسات آنلاین و آفلاین و صیانت از آرای نامزدها، زمان‌بر شد.

تمامی عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به صورت تمام وقت در حال انجام فرایند شمارش و تجمیع آراء بوده و سعی دارند در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به اطلاع عموم برسد.

انتظار دارد با شکیبایی، خویشتنداری و همکاری  با خادمان خود، به اخبار غیر رسمی و نامعتبر در مورد نتیجه انتخابات و اعلام اسامی نامزدهای پیروز و راه یافته به شورای شهر قم و سایر شایعات منتشره در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که صرفا گمانه زنی رسانه‌ای بوده و بدون اعتبار  و وجاهت قانونی است، توجه نکرده و منتظر اعلام نتیجه از سوی ستاد انتخابات شهرستان باشند.»